Повернутись до усіх Новин

Міжнародна наукова конференція «Музика як інформаційна зброя у сучасній війні»

9 грудня 2022 року у Львівській національній музичній академії ім. М. Лисенка відбулася Міжнародна наукова конференція «Музика як інформаційна зброя у сучасній війні». У конференції прийняли участь музикознавці з України, Польщі та США, а також мистецтвознавці, театрознавці та кінознавці з провідних вишів України. Науковий форум високого рівня об’єднав науковців різних мистецьких напрямків, що засвідчує широкий міждисциплінарний резонанс теми конференції.

Перше засідання розпочала проф. Люба Кияновська, окресливши стратегічні завдання українського музичного мистецтва в умовах воєнного протистояння.  Проблема відсутності національного бренду в музичній культурі як в Україні, так і за її межами породжує ряд завдань, які на сьогодні стоять дуже гостро перед українською музичною спільнотою і потребують свого вирішення. Проф. Мирослава Новакович розвинула цю тему, розкривши роль, яку відводили українській музиці в антиукраїнській інформаційній війні радянських часів, а проф. Т. Молчанова наголосила на культурних домінантах, які формуються у воєнний час. 

Канд. філософських наук, завідувачка кафедри філософії Українського Католицького Університету Орися Біла зосередилася на завданнях і нових сенсах гуманітаристики в період сучасної війни; докт. мист., ректор Львівської національної академії мистецтв Василь Косів підняв проблему ідеологічних дискусій в мистецькому середовищі періоду «холодної війни», продовжив цю тему виступ проф. Уляни Граб, яка розкрила політичний аспект мистецької діяльності  Візантійського хору М. Антоновича у повоєнні десятиліття. Широко була висвітлена проблематика українського театру під час російсько-української війни: докт. мист., доцентка Львівського національного університету ім. І. Франка Майя Гарбузюк розповіла про український драматичний театр як мистецтво опору, натомість проф. Національної музичної академії ім. П. Чайковського Юрій Чекан у своїй доповіді презентував репертуарну політику українських оперних театрів під час війни. Гостя з Польщі, доктор філософії Інституту музики Ряшівського університету Кінґа Фінк представила чудову презентацію своєї теми: Пісня як зброя польського шляху до незалежності, інспірувавши міркування про аналогічні функції пісні і в українській музиці.

У другому засіданні музикознавиця з США Лія Бетстоун, організатор і креативний директор фестивалю Української Сучасної Музики в Нью Йорку розповіла про велике зацікавлення українською академічною музикою і про стратегії її промоції  у США.  А аспірант кафедри історії світової музики НМАУ ім. Чайковського Михайло Чедрик – про діяльність державної установи «Український Інститут» під час війни у сфері академічної музики. Доцентка З. Ластовецька-Соланська проаналізувала, як вплинув воєнний стан на зміну музичної інфраструктури сьогодення, а канд. мист-ва Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв Є. Морєва розкрила музичну складову українського воєнного кіно режисури Ахтема Сеітаблаєва.

Дуже цікавим і незвичним був виступ  п. Божени Боба-Диґи з Фундації Мистецький форум м. Краків, у якому вона презентувала власний obrazoinstrument – звукову картину, яка, за словами авторки «противиться війні віршами на польській та українській мові». Відзначимо також виступи студентів нашої Академії, Марічки Сидорак та Катерини Кундуш, які підготували і дуже достойно презентували свої теми.

У підсумковій дискусії було відзначено  високий науковий рівень конференції, незвикло актуальну тематику, яка була розкрита у широкому, різноаспектному міждисциплінарному контексті. 

Додати коментар