Повернутись до усіх Новин

Фантастичний концерт – на фантастичні теми

Фантастичний концерт – на фантастичні теми

Концерту 24 травня в рамках фестивалю «Віртуози» Львівської національної філармонії чекали з нетерпінням з кількох оглядів. По-перше, задля захоплюючої і рідко виконуваної у Львові програми – не пам’ятаю, коли взагалі на нашій філармонійній сцені звучав Другий скрипковий концерт Дмитра Шостаковича, і щонайменше років з 10 не було в програмі «Фантастичної симфонії» Г. Берліоза; по-друге, мав приїхати талановитий диригент Віктор Плоскіна, випускник нашої музичної Академії, вихованець професора Івана Юзюка, який зробив прекрасну професійну кар’єру в світі; і по-третє, було дуже цікаво почути відомого своїми вельми нестандартними художніми рішеннями скрипаля Назарія Пилатюка в одному з останніх творів Шостаковича,. І наші очікування справдились в повній мірі.

Концерт залишив надзвичайно яскраве естетичне враження, оскільки інтерпретація настільки контрастних творів, як експресіоністський по духу Концерт Шостаковича і феєрично-романтична симфонія Берліоза, була дуже переконливою в дотриманні стилю, в драматургічному розгортанні, в балансі темпів і динаміки, по-справжньому коректна професійно. Але, мабуть, ще набагато важливішим було емоційне співпереживання шедеврів, можливість відчути справжній катарсис у спілкуванні з двома такими різними трагедіями: глибоко прихованою в душі трагедією митця що озирається на пройдений по тернах шлях на порозі Вічності у пронизливо болючому прощанні з життям, – у Концерті Шостаковича; зовнішньо ефектною, «зіграною на публіку» трагедією юнацького романтичного божевільного кохання у «Фантастичній симфонії» Берліоза.

Якщо об’єктивно оцінювати внесок кожного з учасників у тріумф концертного дійства, то доведеться визнати, що він, властиво, рівновеликий. Віктор Плоскіна показав дійсно високий клас диригентської майстерності, цілісно і впевнено провівши всю програму від першої до останньої ноти. Прочитання Концерту Шостаковича Назарієм Пилатюком по-справжньому вразило: молодий музикант не просто впевнено почувався в архіскладній сольній партії, але зумів передати філософську глибину рефлексії композитора над «місцем людини в історії» (коли слухала його виконання, постійно поверталась думками до літературної біографії Шостаковича «Митець и цар»). Оркестр Львівської філармонії сьогодні без перебільшення заслужив усі можливі овації. Це дійсно був один з тих музичних вечорів, які залишаються в пам’яті як вагомі події культурної історії.

                                                            Любов Кияновська