- Навчання
- Розклад
- Організація навчального процесу
- Бакалаврат
- Магістратура
- Освітні програми
- Рейтинг успішності
- Студентське самоврядування
- Гуртожиток
- Онлайн оплата
- Оголошення про вакантні місця
- Гранти і соціальні програми
- Можливості працевлаштування
- Внутрішнє забезпечення якості вищої освіти
- Дистанційне навчання у ЛНМА імені М.В. Лисенка
- Вступ
- Публічна інформація
- Про Академію
- Факультети
- Наука
- Спеціалізована вчена рада із захисту дисертацій
- Дисертації та автореферати
- Науково-дослідна робота
- Конференції
- Наукові фахові видання
- Наукові видання Академії
- Публікації у наукових журналах, які індексуються у науково-метричних базах Web of Science i Scopus
- Перевірка текстів на плагіат
- Науково-методична рада
- Реєстрація в ORCID
- Студентське науково-творче товариство
- Аспірантура
- Творчість
- Напрями мистецької та наукової діяльності
- Звіт про концертну діяльність Академії за 2023 рік
- Звіт про концертну діяльність Академії за 2022 рік
- Інформація про основні творчі заходи у 2016-2021 роках
- “Україно – ми єдині!” – концертне турне джаз-бенду Академії в зоні АТО
- “ПОМІЖ СИРЕН” – концерти в рамках програми з підтримки ВПО та місцевих громад Львівської області
- Творчі колективи
- Конкурси і фестивалі
- Мистецькі події
- Майстер-класи
- Наші гості
Викладачі кафедри музичної медієвістики та україністики
Сиротинська Наталія Ігорівна – доктор мистецтвознавства, у 2017 році захистила докторську дисертацію «Богородична гимнографія у вимірах духовної культури України XI–XVII століть», професор кафедри музичної медієвістики та україністики ЛНМА імені М. В. Лисенка, завідувачка кафедри.
Електронна адреса: nsyrotynska@gmail.com
Народилася у Львові, закінчила теоретичний відділ Львівського музичного училища ім. С. Людкевича (1990), Львівську музичну академію імені М. Лисенка за фахом музикознавство (1998) і там само аспірантуру (2004). У 2005 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Вибрані осмогласні жанри української сакральної монодії». Стипендіатка KAAD (стажування у проф. Крістіяна Ганніка в Інституті славістики Баварського університету ім. Юліюса Максіміліяна у Вюрцбурзі, 2005). Член Наукового Товариства ім. Шевченка.
Наукові зацікавлення: історія давньої української музики, музична естетика, гимнографія і сакральна монодія, українська барокова культура.
Основні праці:
Монографія: Перло многоцінноє: музично-поетичний світ богородичної гимнографії. Львів: Видавець Тетюк Т.В. 2014, 334 с.
Cтатті:
Ірмоси воскресних канонів та їх літургійно–богословська основа // Musica humana. Збірник статей кафедри музичної україністики ЛДМА. – Ч. 2. – Львів 2005. – С. 101–112.
Музично–поетична інтерпретація празника Пресвятої Богородиці доби короля Данила // Доба короля Данила в мистецтві, науці і літературі. – Львів 2008. – С. 298–309.
Іван Крип’якевич як дослідник візантійської гимнографії // Записки НТШ, т. 258: Праці Музикознавчої комісії. – Львів 2009. – С. 220–228.
Факсимільна публікація найдавнішої нотолінійної української пам’ятки у Німеччині / Н. Сиротинська // Musica humana. – Ч. 3. – Львів, 2010. – С. 188–193.
Ґенеза образу Богородиці у гимнографії Східної Церкви // Українська музика. Щоквартальник. – Ч. 1. – Львів 2011. – С. 55–75.
Біля витоків греко-візантійської гимнографії та церковної монодії // Київське музикознавство. Культурологія та мистецтвознавство. НМАУ ім. П.І. Чайковського, Київський інститут музики ім. Р.М. Глієра – Вип. 36. – Київ, 2011. – С. 10-18.
Перемишльський ірмолой Михайла Левицького 1838 року // Українська музика. Щоквартальник. – Ч. 2. – Львів, 2011. – С. 5–15. Мирослав Антонович як музиколог–медієвіст // Musica humana. – Ч. 3. – Львів 2010. – С. 61–72.
Українська сакральна монодія у європейському просторі // Музикознавчі студії. Наукові збірки ЛНМА ім. М.В. Лисенка. – Вип 26. – Львів, 2012. – С. 23–34.
Богородичний репертуар у літургійних рукописах Київської Русі // Українська музика. Щоквартальник. – Ч. 2 (4). – Львів, 2012. – С. 52–69.
«Просфонима» Львівського братства та її прочитання в контексті сакральної гимнографії // Просфонима: текст і контекст, ЛНУ ім. Франка. – Вип. 4, – Львів: «Свічадо», 2013. – С. 52–65.
Богородична тема у сакральній гимнографії та українській бароковій літературі // Вісник Львівського університету. Серія мистецтво. – Вип. 12. – Львів 2013. – С. 18–27.
Акростих у середньовічній музично-поетичній творчості // Студії музикознавчі. Наукові збірки ЛДМА ім. М. Лисенка. – Вип. 30. – Львів 2013. – С. 88–96.
Богословський контекст української філософії // Записки НТШ, т. CCLXVII (Праці музикознавчої комісії ). – Львів 2014. – С. 20–28.
Сакральна гимнографія і давня українська давня література // Студії мистецтвознавчі. – Ч. 3/4 (43/44). – Київ: Видавницво ІМФЕ, 2014. – С. 22–29.
Богородична гимнографія та українська барокова література // Музикознавчі студії інституту мистецтв Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки та НМАУ імені П. І. Чайковського. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. − Вип. 14. – С. 73-83.
Українська сакральна монодія у європейському аспекті // Stav výskumu Mukačevsko-Užhorodského Nápevu. – Vol. 6. – Kosice, 2010. – C. 313–322.
Interpretation of the Word in Liturgical Books and the Problems of Postmodern Philosophy // Logos: a Journal of Eastern Christian Studies. – Vol. 47 (1-2), Canada, 2006. – P. 279–291.
Репертуар Слуцкого ирмологиона Пахомия Паценки из собрания Львовского национального музея // LDK kalbos, kulturos ir rastijos tradicijos / Языки, культуры и письменные традиции ВкЛ. – Вильнюс: Институт литовского языка 2009. – C. 32–28.
Oktoechoszyklen der ukrainischen auf Linien notierten Heirmologia. Inhaltsverzeichnis. – Band 1 – 2002. – Wien, 2011. – S. 591–601.
Музичне мистецтво як важливий чинник у формуванні творчої особистості видатних діячів Української Церкви ранньомодерної доби // Rola odbioru sztuki w formacji osoby a etos spoleczny. Роль сприйняття мистецтва у формуванні особистості та суспільного етосу. Universytet Rzeszowski. – Львів-Rzeszow, 2014. – S. 107–117.
Літургійний аспект седмичного циклу в осмогласному розділі українських нотолінійних ірмологіонів // Богословія. – Ч. 1–4. – Львів, 2005. – С. 67-81.
Степенні антифони вісьмох гласів з рукопису 1674 року. До друку підготувала і автор передмови Наталія Сиротинська. Редактори Кр. Ганнік і Ю. Ясіновський / Н. Сиротинська / Інститут Літургійних Наук Українського Католицького Університету, Lehrstuhl für Slavische Philologie Julius–Maximilian Universität Würcburg: Антологія української церковної монодії. – Вип. 4. – Львів: Видавництво УКУ, 2005. – 36 с.
Репертуар празничних стихир українських нотолінійних Ірмологіонів // Καλοφωνία. Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії. – Ч. 3. – Львів 2006. – С. 31–46. Репертуар вечірні Української Церкви // Перемиські Архієпархіальні Відомості. Рік V. – Ч. 6. – Перемишль, 2007. – С. 190–196.
Стихира Богоначальним мановенієм празника Успенія Пресвятої Богородиці в українській сакральній монодії // Καλοφωνία. Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії. – Ч. 4. – Львів, 2008. – С. 57–71.
Есей-рецензія на інтернет-проект Skovoroda Online Conсordance [Online Conсordance to the Complete Works of Hryhorij Skovoroda / Онлайн конкорданс повного зібрання творів Григорія Сковороди / Уклали Н. Пилип’юк, О. Ільницький, С. Козаков (Альбертський університет, Едмонтон, Канада) http://www.arts.ualberta.ca/~ukr/skovoroda/NEW/index.php] // Слово і Час. – Київ 2012. – С. 117-121.
Осмогласний цикл «Грішних молитви» в нотолінійних ірмологіонах // Καλοφωνία: Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії. – Вип. 6. – Львів, 2012. – С. 71–82.
Категорія прекрасного у гимнографії та сакральній монодії // Laudatio: Ювілейна збірка наукових статей на пошану професора Юрія Ясіновського. – Львів, 2014. – С. 144–154.
Мелодико-поетичні паралелі у візантійській гимнографії та українській монодії // Καλοφωνία. – Ч. 7. – Львів, 2014. – С. 149–158.
Oktoechoszyklen der ukrainischen auf Linien notierten Heirmologia / Восьмигласные циклы украинских нотнолинейных Ирмологиoнов. Inhaltsverzeichnis Band 1 – 2002. Wien 2011, S. 591-601.
Західний вектор у розвитку української сакральної монодії // Музикознавчі студії: Збірка статей [=Наукові збірки ЛНМА, вип. 26]. Львів 2012, с. 23–34.
Українська сакральна монодія у європейському просторі // Музикознавчі студії. Наукові збірки ЛНМА ім. М.В. Лисенка, вип 26. Львів, 2012, с. 23-34.
Ірмолой Михайла Левицького (Перемишль 1838) / упор. Володимир Пилипович, передмова Наталя Сиротинська. [=Пам’ятки сакральної музики Перемиської єпархії, т.1] Перемишль 2012, с.15-26.
Акростих у середньовічній музично-поетичній творчості // Студії музикознавчі (Наукові збірки ЛДМА ім. М. Лисенка, 7), вип. 30, Львів 2013, с. 88-96.
Гимнографічний контекст «Слова о полку Ігореве» у монографії Наталії Серьогіної [рец.] // Українська музика. Щоквартальник, ч. 3 (9). Львів 2013, с. 169-174.
Категорія прекрасного у гимнографії та сакральній монодії // Laudatio: Ювілейна збірка наукових статей на пошану професора Юрія Ясіновського. Львів 2014, с. 144-154.
Викладає курси:
Історія української музики;
Музична естетика;
Філософія та богословія музики;
Історія літургійного співу;
Церковно-слов’янська мова;
Поетика церковної монодії.