- Навчання
- Розклад
- Організація навчального процесу
- Бакалаврат
- Магістратура
- Освітні програми
- Рейтинг успішності
- Студентське самоврядування
- Гуртожиток
- Онлайн оплата
- Оголошення про вакантні місця
- Гранти і соціальні програми
- Можливості працевлаштування
- Внутрішнє забезпечення якості вищої освіти
- Дистанційне навчання у ЛНМА імені М.В. Лисенка
- Вступ
- Публічна інформація
- Про Академію
- Факультети
- Наука
- Спеціалізована вчена рада із захисту дисертацій
- Дисертації та автореферати
- Науково-дослідна робота
- Конференції
- Наукові фахові видання
- Наукові видання Академії
- Публікації у наукових журналах, які індексуються у науково-метричних базах Web of Science i Scopus
- Перевірка текстів на плагіат
- Науково-методична рада
- Реєстрація в ORCID
- Студентське науково-творче товариство
- Аспірантура
- Творчість
- Напрями мистецької та наукової діяльності
- Звіт про концертну діяльність Академії за 2023 рік
- Звіт про концертну діяльність Академії за 2022 рік
- Інформація про основні творчі заходи у 2016-2021 роках
- “Україно – ми єдині!” – концертне турне джаз-бенду Академії в зоні АТО
- “ПОМІЖ СИРЕН” – концерти в рамках програми з підтримки ВПО та місцевих громад Львівської області
- Творчі колективи
- Конкурси і фестивалі
- Мистецькі події
- Майстер-класи
- Наші гості
Викладачі кафедри музичної медієвістики та україністики
Юрій Ясіновський – доктор мистецтвознавства, професор кафедри музичної медієвістики та україністики ЛНМА ім. М. Лисенка.
Електронна адреса: irmos@ucu.edu.ua
Народився 10 вересня в Австрії, доктор мистецтвознавства, професор; наукові зацікавлення – історія музики, давня українська музика і літургійний спів, історія культури Середньовіччя і ранньомодерної доби. В Музичній академії працює з 1975 р. Дійсний член Наукового Товариства ім. Шевченка, член Національної Спілки композиторів України
Основні праці:
Книги:
Нотолінійні рукописи XVI–XVIII ст.: Каталог / уклав Юрій Ясиновський, за участю Олександра Дзьобана / Львівська наукова бібліотека ім. В. Стефаника АН УРСР, наук. ред. Ярослав Щапов. Львів 1979. 113 с.
Українські та білоруські нотолінійні Ірмолої 16–18 століть: Каталог і кодикологічно-палеографічне дослідження. Львів: Місіонер 1996. Das Lemberger Irmologion: Die älteste liturgische Musikhandschrift mit Fünfliniennotation aus dem Ende des 16. Jahrhuderts / herausgegeben und eingeleitet von Juri Jasinovs’kyj, übertragen und kommeniert Carolina Lutzka [=Bausteine zur Slavischen Philologie und Kulturgeschichte. Reihe B: Editionen, 24]. Köln–Weimar–Wien: Böhlau 2008.
Візантійська гимнографія і церковна монодія в українській рецепції ранньомодерного часу / ред. Крістіян Ганнік, Ярослав Ісаєвич [=Історія української музики: Дослідження, 18 / Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України]. Львів 2011.
Статті:
The Repertoire of the Greek Chant in Ukrainian Hymnograthical Anthology Heirmologion // Musica Antiqua Europae Orientalis: Acta musicologica, X, част. 1. Bydgoszcz 1994, с. 375–380.
Інструментальна музика, Ірмолой та ірмолойний спів (друга пол. XVI – перша пол. XVII ст. // Історія української культури в п’яти томах, т. 2: XIII – сер. XVII ст. Київ: Наукова думка, 2001, с. 322–333, 460–466, 730–737.
Музична культура Галицько-Волинського князівства // Галичина та Волинь у добу Середньовіччя. Львів 2001, с. 115–129.
Із спостережень над текстами української церковної монодії // Musica humana: Збірник статей кафедри музичної україністики ЛНМА, вип, 1. Львів 2003 235–243.
Два канона Рождеству Христову в украинско-белорусских нотолинейных ирмологионах // Устная и письменная трансмиссия церковно-певческой традиции: Восток–Русь–Запад [=Гимнология, вып. 5]. Москва 2008, с. 219–231.
Візантійська гимнографія як мистецтво слова і співу // Записки НТШ, т. 258: Праці Музикознавчої комісії. Львів 2009, с. 7–17.
Архів і бібліотека Мирослава Антоновича // Musica Humana 3 (2010) 73–81.
Найдавніші літургійні пам’ятки Княжої доби // Καλοφωνία 5 (2010) 20–32.
Слов’янська та руська рецепція візантійської гимнографії та літургійного співу // Stav výskumu Mukačevsko–Užhorodského nápevu: Súbor štúdıí / ed. Šimon Marinčak [=Analecta Instituti studies sparitualitatis orientalium occidentaluimque provehendis nomine P. Michaelis Lacko appelati, vol. 6]. Košice 2010, с. 129–147.
Українські та білоруські кулизмяні пам’ятки XVI століття // Καλοφωνία 5 (2010) 337–346.
Kyivan Notation as a local Variant of the linear notation in Ukraine // PSALTIKE. Neue Studien zur Byzantinischen Musik: Festschrift für Gerda Wolfram / Hrsg. Nina-Maria Wanek. Wien Praesens 2011, с. 377–393.
Візантійська гимнографія і сакральна монодія у слов’янських перекладах // Українська музика (2011/1) 36–54.
Українська музика доби Мазепи // Іван Мазепа і Мазепинці: Історія і культура України останньої третини XVII – початку XVIII століть: Науковий збірник / упоряд. Ігор Скочиляс. Львів 2011, с. 212–219.
Kyivan Notation as a local Variant of the linear notation in Ukraine // PSALTIKE. Neue Studien zur Byzantinischen Musik: Festschrift für Gerda Wolfram / Hrsg. Nina-Maria Wanek. Wien Praesens 2011, с. 377–393.
Візантійська гимнографія і сакральна монодія у слов’янських перекладах // Українська музика (2011/1) 36–54.
Kyivan Notation as a local Variant of the linear notation in Ukraine // PSALTIKE. Neue Studien zur Byzantinischen Musik: Festschrift für Gerda Wolfram / Hrsg Nina-Maria Wanek. Wien Praesens 2011, с. 377–393.
Воскресні ірмоси у нотолінійній транскрипції кінця XVI століття // Українська музика (2012/1) 112–122.
Виправлення, уточнення і доповнення до Каталогу нотолінійних Ірмолоїв (3) // Καλοφωνία, 6. Львів: Видавництво УКУ 2012, с. 229–273.
Воскресні ірмоси у нотолінійній транскрипції кінця XVI століття // Українська музика (2012/1) 112–122.
Нова література з гимнографії іцерковного співу // Καλοφωνία, 6. Львів: Видавництво УКУ 2012, с. 316–321.
Питання музичної форми у піснеспівах сакральної монодії Східного обряду (за нотолінійними транскрипціями ранньомодерної доби) // Українська музика (2012/2) 41–51.
Величання князю Володимиру // Українська музика (2013/4) 108–110.
Передмови Манявських ірмолоїв // Українська музики (2014/1) 122–129.
Розробив і викладав курси:
Історія української музики;
Історія світової музики (від найдавнішиї часів до епохи Барокко включно);
Музична культура Середніх віків;
Історія музики народів СРСР (до початку ХХ ст.);
Історія давньої польської музики (до XVII ст включно);
Історія церковної музики;
Жанри і форми цековного співу;
Основи наукових досліджень;
Музична критика;
Архівно-бібліографічна практика.