Музикознавчі студії, 2015, №35

Титульна сторінка

МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКЕ МИСТЕЦТВО: ТЕОРІЯ, ІСТОРІЯ ТА ПРАКТИКА

Ольга КАТРИЧ

Музичне виконавство як інспіруючий чинник «інтонаційної атмосфери музичного твору»

Olha Katrych

Musical performance as an inspiring factor of “into- nation atmosphere of a musical work”

***

Ярема КОЛЕССА

Становлення диригентського виконавства в наддніпрянській Україні (друга половина ХІХ – 20-ті роки ХХ ст.) як передумова виникнення національної диригентської школи

Yarema Kolessa

Conductor performing in Ukraine emerged long before XVIII and was associated with the development of choral singing, especially cultivated in so-called brotherhood schools

***

Тимур ПОЛЯНСЬКИЙ

Фортепіано у джазі. виконавські та стильові тенденції в історичній перспективі

Polyanskyi Tymur

Jazz-piano. Techniques, styles of players, historical tendency and future perspective

***

Олена ГАВ’ЮК-ШЕРЕМЕТ

Твори Миколи Лисенка у виконавській та педагогічній діяльності Марії Крушельницької

Olena Haviuk-Sheremet

Works by Mykola Lysenko in performing and teaching activities of Maria Krushelnytska

***

Ганна ДАНКАНИЧ

Виконавська та педагогічна діяльність С. І. Безюлевої у світлі продовження традицій «Еталонної школи» співу

Hanna Dankanych

Performing and pedagogical activity of S. I. Bezyuleva in the context of continuation of traditions of «model school» of singing

***

Назар КУЛИНЯК

Вектори диригентської діяльності Антіна Рудницького

Nazar Kulyniak

Antin Rudnicky – one of the first opera conductors in Galychyna of the 20th century.

***

Оксана ГАРГАЙ

Транскрипції скрипкових мініатюр Станіслава Людкевича: перший досвід аналізу

Oksana Harhay

Transcriptions of violin miniatures of Stanislav Lyudkevych: first experience of analysis.

***

Олександр ЛЕВИЦЬКИЙ

Сфери функціонування оркестрового виконавства у Львові ХІХ століття та його значення для розвитку мистецтва оперно-симфонічного диригування

Olexsandr Levitsky

Areas of orchestral performance operation in Lviv of the nineteenth century and its importance for the development of the art of opera and symphony conducting

***

Стефанія ОЛІЙНИК

Рецепція творчості Ріхарда Ваґнера в музичній культурі Львова

Stefaniya Oliinyk

The reception of Richard Wagner’s oeuvre in Lviv musical culture

УКРАЇНСЬКА ТА ЗАРУБІЖНА МУЗИЧНА КУЛЬТУРА: МИНУЛЕ І СУЧАСНІСТЬ

Марта КАРАПІНКА

Камерно-ансамблева альтова соната у творчості англійських композиторів початку ХХ століття

Marta Karapinka

Chamber ensemble sonata for viola in oeuvre of English composers of the beginning of the 20th century.

***

Марія ОДНОЛЬКІНА

Стильові межі Фантазії для скрипки з акомпанементом фортепіано ор. 47 А. Шенберга

Mariya Odnolkina

The style range of the Phantasy for a violin with accompaniment, op.47 A. Schoenberg’s

***

Мирослава ЧОРНОБАЙ

Жанрово-стильові ознаки фортепіанної творчості композиторів української діаспори ХХ – початку ХХІ століття

Myroslava Chornobay

The genre-stylistic characteristics of the piano art of composers of the Ukrainian diaspora of the XX – early XXI century.

***

Валентина ЄРОШЕНКО

Стратегічні напрями розвитку музичної регіональної культури Уманщини кінця ХІХ – першої половини ХХ століття

Valentyna Yeroshenko

Strategic directions of development of musical culture of regional Uman late XIX – early XX century.

***

Вікторія МІЩУК

Особливості трактування образу Дон Кіхота в балеті Л. Мінкуса

Victoria Mishchuk

Features of interpretation of the image of Don Quixote in L. Minkus’s ballet.

***

Анатолій КОМАР

Історичні витоки розвитку труби як ансамблевого інструменту в традиційній інструментальній музиці українців

Anatoliy Komar

Historical origins of the trumpet as an ensemble instrument in traditional instrumental music of Ukrainians.

***

Торіель ЗАГОРОДНІЙ

Вокальні цикли українських композиторів 1960–70-х років у наукових працях музикознавців: спроба аналізу

Toriel Zahorodniy

Vocal cycles of the Ukrainian composers of the 1960– 70’s in musicologists’ papers: an attempt to analyze.

***

Олеся РУДАКЕВИЧ

Специфіка трактування фольклорного матеріалу в хорових обробках М. Колесси (на прикладі волинських та поліських пісень). Художньо-виконавський аспект

Olesia Rudakevych

Specificity of the folk material interpretation in choir adaptations by M. Kolessa (on the examples of Volyn and Polissya songs). Artistic-performance aspect.

***

Лі Янь Лун

Перетворення китайських національних та європейських тенденцій у Концерті для скрипки з оркестром «Butterfly Lovers» Чень Гана та Цанг Хао

Li Yang Long

Transformation of Chinese National and European Trends in “The Butterfly Lovers” Violin Concerto by Chen Gang and He Zhanhao

 

ФІЛОСОФСЬКО-ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИЧНОЇ НАУКИ

Тетяна КОГУТ

Хорові епізоди опери «Діалоги кармеліток» Ф. Пуленка в контексті духовної творчості композитора

Tetyana Kohut

Choral pieces from the opera «Dialogues of the Carmelites» by F. Poulenc in the context of composer’s spiritual work.

***

Марія ОБОЛЕНСЬКА

Поема для фортепіано «Самотність» Луі В’єрна як втілення романтичного світогляду

Maria Obolenska

Louis Vierne’s poem for piano «Loneliness» as the embodiment of the romantic worldview.

***

Вікторія ВОСКОБОЙНІКОВА

Літургійні твори П. Чеснокова в контексті взаємодії канонічного та авторського начал в циклічних жанрах православної духовної музики

Viktoria Voskoboinikova

The Liturgy compositions of P. Chesnokov in the context of interaction canonical and authorial principals in the cycle genres of orthodox spiritual music

***

Ольга ДЕМЧУК

До питання картини світу як парадигми творчості О. Мессіана

Olha Demchuk

Concerning the picture of the world as a paradigm of creativity O. Messiaen

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ МУЗИЧНОЇ НАУКИ

Катерина ЧЕРЕВКО

Роль духовно-хорових колективів Галичини у мистецькому житті краю другої половини ХІХ – початку ХХ століть

Kateryna Cherevko

“The role of spiritual choirs of Galicia in the artistic life of the region in the second half of the nineteenth – early twentieth centuries”

***

Кіра МАЙДЕНБЕРГ-ТОДОРОВА

Деякі теоретичні аспекти сучасної академічної музики: до проблеми сприйняття

Kira Maidenberg-Todorova

Some theoretical aspects of contemporary classical music: on the problem of perception.

***

Ольга ОГАНЕЗОВА-ГРИГОРЕНКО

Акме та критерії оцінки його досягнення автопоезною системою «актор мюзиклу»

Olha Oganezova-Grigorenko

Akme and criteria of estimation of his achievement the autopoesis system «actor of musical».

***

Антоніна ЧУБАК

Психо-вікові та музикознавчі аспекти творчої кризи

Antonina Chubak

Psychological and musicological aspects of creative crisis.

***

Ольга ГУРКОВА

«Dabuba-Pa» для скрипки соло Ю. Гомельської як зразок інструментального театру

Olha Hurkova

«Dabuba-Pa» for solo violin by Yu. Homelska as an example of instrumental theater.

***

Ганна РАЛО

Компоненти системи звукоутворення та їх функціонування при грі на звуковисотних клавішних ударних інструментах

Hanna Ralo

Components of sound formation and their functioning when playing at altitude sound keyboards percussion instruments.

***

 

Редколегія

Список авторів