Повернутись до усіх Новин

СТУДЕНТСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ “КОНЦЕРТМЕЙСТЕР – НЕЗАМІННИЙ УЧАСНИК ТВОРЧОГО ПРОЦЕСУ”

Зміст освіти у  ЗВО передбачає   здатність студентів   ОП рівня «Бакалавр» та ОН рівня«Магістр» розуміти  взаємозв’язок між теоретичними та практичними заняттями,  усвідомлювати  процеси розвитку мистецтва в історичному контексті, вміти  аналізувати,  синтезувати інформацію в процесі теоретичної, виконавської, педагогічної діяльності.

6 листопада 2021 року кафедра концертмейстерства ініціювала проведення студентської науково-практичної конференції «Концертмейстер – незамінний учасник творчого процесу», яка відбулася на платформі ZOOM.

         З доповідями виступило 17 студентів  І-ІУ «бакалаврського» та І «магістерського» курсів факультету фортепіано, джазу та популярної музики  нашої Академії, які були  підготовлені  під керівництвом викладачів кафедри.

 Вітальним словом конференцію відкрила організатор заходу, завідувач кафедри, професор Т.О. Молчанова, яка зазначила, що фах піаніста-концертмейстера є одним з найбільш затребуваним у виконавській практиці багатьох солістів, у функціонуванні театру опери та балету  та  інших   концертних організацій, навчальних закладів: ДМШ – училище /коледж – вищий навчальний заклад, проведенні конкурсів інструменталістів і вокалістів.

Тематика конференції складалася з трьох важливих інформаційних  блоків. Перший – це творчі портрети  знаних постатей в концертмейстерському виконавстві, якими стали доповіді  про музичну та громадську діяльність відомої акомпаніаторки  Галичини ХІХ-поч. ХХ ст. Ольги Ціпановської  (ЯЛОВСЬКА ІРИНА, ІVк., науковий керівник: проф. Т.Молчанова); про родинний і професійний дует подружжя Ірини та Ю Крихів  (ЛАТИК СОФІЯ, ІІІ к., науковий керівник: проф. Т.Молчанова). Також цей розділ включав доповіді про наших  сучасників – талановитих піаністів-концертмейстерів – Мирослава Драгана (БОВСУНОВСЬКА ВЕРОНІКА, ІІІ к., науковий керівник: доц. Т.Молчанова),  Олену Пилатюк (ФЕДИНА МАРІЯ, ІV к., науковий керівник:­ проф. М.Макара), Маріанну Гумецьку (БАЛАБАН МАРИНА, ІІІ к., науковий керівник: проф. Л. Ніколаєва), про  фортепіанний дует: Оксана Рапіта–Мирослав Драган  (КІТ РОКСОЛАНА,  ІІІ к., науковий керівник: проф. Т.Молчанова).

Наступний блок доповідей конференції був зосереджений  на діяльності концертмейстера з різними виконавцями: «Специфіка концертмейстерської діяльності з дерев’яними  духовими інструментами» (САВ’ЮК ВЛАСТА, ІІІ к.,науковий керівник: доц. О.Басса),   «Особливості роботи концертмейстера у класі скрипки» (САСЮК ЮЛІЯ, ІІІ к., науковий керівник: доц. О.Басса), «Специфіка роботи балетного концертмейстера» (КОБУТА НАТАЛІЯ, ІІІ к., науковий керівник: доц. М. Липецька), «Концертмейстер в оперному театрі» (БЕНЮК ХРИСТИНА, ІІ к., науковий керівник: доц. М. Липецька). У цьому підрозділі була заторкнута й тема: «Педагогічні особливості навчання фаху концертмейстера у  музичній школі та училищі» (ПЕРЕГІНЯК ВІКТОРІЯ, ІІ к., науковий керівник: ст.викл. О.Ксьондзик). Цікавою стало доповідь, присвячена паузі як елементу музичного тексту та її значенні для ансамблевої музики, яку виголосив студент 1 курсу КОСТЯНТИН РОДІН (науковий керівник: проф. Л.Ніколаєва).   

Третій блок доповідей був присвячений різноманітним аспектам виконавської інтерпретації творів  репертуару концертмейстерського класу: «Деякі аспекти виконавської інтерпретації концертмейстером  камерно-інструментальних творів В. Косенка: на прикладі   Сонати для скрипки та  фортепіано ор.18 (САЛТИКОВА ОЛЕКСАНДРА, магістрант 1 к., науковий керівник: ст.викл. О.Ксьондзик),    «Твори  для скрипки та фортепіано в концертмейстерському класі» ( ШУТКО РОМАН, ІІІ к , науковий керівник: доц. М. Липецька), «Проблематика виконання Сюїти для віолончелі  В.Барвінського» (МОЗІЛЬ ОЛЕНА, 1к. магістерський, науковий керівник: проф. Я.Матюха), « Проблеми інтерпретації творів В.Косенка у класі концертмейстерства»  (ЛУЧКЕВИЧ СОЛОМІЯ,1 к. магістерський (науковий керівник: проф. Я.Матюха), «Особливості фортепіанної партії у солоспівах Б. Фільц на слова  Ліни Костенко»(САЛАМАНЮК СОЛОМІЯ, ІІ к. (науковий керівник:  проф. Л.Ніколаєва).

         На конференції домінувала надзвичайна  активність студентів,  емоційність та захопленість, бажання якомога краще висвітлити свою тему,  високий рівень доповідей. Окремо слід відзначити професійну роботу керівників, які зуміли  успішно скерувати своїх студентів до науково-дослідної роботи в концертмейстерській діяльності. Наприкінці конференції завідувач кафедри,  проф. Т.О. Молчанова  подякувала кожному студенту за участь і побажала подальших  наукових пошуків та осяянь.

Технічне забезпечення конференції    здійснював завідувач лабораторією електро-акустичної музики ЛНМА імені М.Лисенка Богдан Кокотайло, якому усі учасники конференції та їх наукові керівники висловлюють щиру подяку.

Професор М.МАКАРА

Додати коментар