- Навчання
- Розклад
- Організація навчального процесу
- Бакалаврат
- Магістратура
- Освітні програми
- Рейтинг успішності
- Студентське самоврядування
- Гуртожиток
- Онлайн оплата
- Оголошення про вакантні місця
- Гранти і соціальні програми
- Можливості працевлаштування
- Внутрішнє забезпечення якості вищої освіти
- Дистанційне навчання у ЛНМА імені М.В. Лисенка
- Вступ
- Публічна інформація
- Про Академію
- Факультети
- Факультет фортепіано, джазу та популярної музики
- Факультет музикознавства, композиції, вокалу та диригування
- Кафедра композиції імені Мирослава Скорика
- Кафедра історії музики
- Кафедра теорії музики
- Кафедра музичної медієвістики та україністики
- Кафедра музичної фольклористики та Лабораторія музичної етнології
- Кафедра академічного співу
- Кафедра оперної підготовки
- Кафедра хорового та оперно-симфонічного дириґування
- Факультет оркестрових інструментів
- Наука
- Спеціалізована вчена рада із захисту дисертацій
- Дисертації та автореферати
- Науково-дослідна робота
- Конференції
- Наукові фахові видання
- Навчальні посібники та наукові видання Академії
- Публікації у наукових журналах, які індексуються у науково-метричних базах Web of Science i Scopus
- Перевірка текстів на плагіат
- Науково-методична рада
- Реєстрація в ORCID
- Студентське науково-творче товариство
- Аспірантура
- Творчість
- Напрями мистецької та наукової діяльності
- Звіт про концертну діяльність Академії за 2023 рік
- Звіт про концертну діяльність Академії за 2022 рік
- Інформація про основні творчі заходи у 2016-2021 роках
- “Україно – ми єдині!” – концертне турне джаз-бенду Академії в зоні АТО
- “ПОМІЖ СИРЕН” – концерти в рамках програми з підтримки ВПО та місцевих громад Львівської області
- Творчі колективи
- Конкурси і фестивалі
- Мистецькі події
- Майстер-класи
- Наші гості
НАРОДНОМУЗИЧНА ОСВІТА ДЛЯ МАЙБУТНІХ ПОКОЛІНЬ
Проєкт “Поліфонія” має на меті зафіксувати культурну спадщину України, що відходить у минуле. У період з 2013 по 2018 рік в ході цього проєкту було зібрано тисячі народних пісень, які записувались у традиційному автентичному середовищі українських сіл. Нинішній проєкт базується на проєкті “Поліфонія” – Згромадження зникаючих європейських культурних надбань, ціллю якого є відродження українських музичних традицій. Проєкт Folk_ME – Народномузична освіта для майбутніх поколінь – пропонує особливе рішення збереження народної спадщини в Європі за допомогою нової методики викладання народної музики в школах. Вагомою перевагою нашої методології є цифровий інструментарій, напрацьований під час досліджень та згромадження архіву проєкту “Поліфонія”. Ми прагнемо розвивати наш проєкт у співпраці із досвідченими музично-педагогічними фахівцями для того, щоб мати справжню та реальну протидію незворотному процесу зникнення народної культури. Основна мета цього проєкту – розробити, випробувати та впровадити нову адаптивну модель у галузі народномузичної освіти, яка могла б подалі використовуватись та розвиватись також і в інших національних контекстах.
ЦІЛІ
Запропонований проєкт ідеально відповідає цілям і завданням Стратегічного партнерства в галузі державної освіти, навчальних програм Erasmus + (так званий KA2). Ми прагнемо застосовувати сучасні інноваційні методи та підтримувати співпрацю професіоналів у галузі музичної освіти. Цим ми сприяємо підвищенню якості музичної освіти в Угорщині та інших європейських країнах.
Конкретними цілями є:
- Інтеграція сучасних технологій в музичну освіту та застосування їх у руслі цифрового поступу
- Інтеграція традиційної культури у широкому міжнародного контексті у народномузичну освіту середніх шкіл
- Застосування на основі вже існуючих наукових досліджень нових навчальних методологій у народномузичних навчальних програмах
Діяльність
Проєкт складатиметься із декількох етапів тривалістю 18 місяців, починаючи з жовтня 2019 року.
Організаційна зустріч (жовтень 2019 р.): партнери збираються у Фінляндії, щоб сформувати остаточний формат програми та затвердити найважливіші критерії.
РОБОЧІ ЗУСТРІЧІ
Методологічні зустрічі (3-5 днів, жовтень – березень 2019/2020 рр.): Ми проводимо 3 зустрічі, на яких присутні по 2 члени від кожної партнерської організації. Під час цих зустрічей розробляється методологія та шляхи впровадження наступних конкретних завдань:
- Зустріч експертів та консультантів із технологій (кінець листопада 2019 р., Угорщина): розробка специфікації програми для цифрового втілення. Ведучий: Фонд “Форум за народне мистецтво” – Міклош Бот + Габор Горн (ІТ), Арпад Бенч (КОМЕН), по 2 делегати від кожного партнера.
- Зустріч експертів та викладачів із традиційної культури і ширшого контексту (січень 2020 р., Угорщина) для розробки методології збереження традицій у більш широкому (навіть інтернаціональному) контексті в офіційній народномузичній освіті. Ведучий: Матяш Боля (Інститут Музикології), по 2 експерти від кожного партнера.
- Зустріч експертів та викладачів з питань освіти (лютий – березень 2020 р., Академія Сібеліуса, Фінляндія): для спільної розробки трьох національних навчальних модулів (програм) та міжнародного загального модуля. Ведуча: Пауліна Сиряля (завідувачка Відділу Народної Музики Академії Сібеліуса) + по 2 експерти від кожного партнера.
СТВОРЕННЯ КОНТЕНТУ (березень – травень 2020 р.):
На основі схем, напрацьованих на попередніх зустрічах, ми створюємо необхідний контент для цифрового продукту у Фінляндії, Угорщині та Україні, який включає:
- по 4 відео із народною музикою із поканальним записом – завдяки чому можна одночасно слухати лише одного або кількох виконавців (для полегшення навчання)
- мінімум по 2 місцевих традиційних танців, пов’язаних із записаною народною музикою
- мінімум по 2 традиційні строї із 3D-цифровим скануванням
- місця, звідки походять пісні
- по 2 відео з поясненням традицій (наприклад, Різдво)
- по 2 навчальних відео (кожні 3-5 хв.), що пояснюють контекст та етнологічне підґрунтя
- по 4 аркуші нотацій записаної народної музики
У цілому процес включатиме переклад на мови всіх учасників проєкту підзаголовків коротких етнологічних пояснень та текстів пісень.
ФІНАЛЬНИЙ РЕЗУЛЬТАТ (грудень 2019 р. – липень 2020 р.):
Створення цифрового продукту
Кінцевий інтелектуальний результат – це цифровий веб продукт, який буде використовуватися в музичній освіті середньої школи. Цей продукт є інноваційним рішенням для модернізації музичної освіти у вищих школах, забезпечить широку контекстову базу навчання народної музики в школах та надасть засоби та методики вчителям музики для підвищення та розвитку навчальних можливостей.
- Цифровий веб-продукт містить матеріали, записи яких зроблені партнерами:
- Записи народної музики (по 4 пісні) з трьох країн із мультитрековим записом, відео- матеріалами та стенограмами пісень також англійською та мовами учасників проєкту
- Відеозапис традиційних народних музикантів (або носіїв традицій)
- Цифрові онлайн карти місць походження пісень
- Навчальні відео від експертів, що пояснюють контекст різних пісень
- Опис та наочні матеріали відповідних традицій
- 3D моделі традиційного одягу
- Відео та навчальні пояснення інших відповідних традицій із трьох країн (наприклад, народні танці)
- Посилання на детальніші джерела, в разі, якщо у студентів виникне зацікавленість у подальших дослідженнях народної творчості
- Музика та традиції власної країни чи однієї з країн-партнерів
- Продукт та відео створені для завантаження до ресурсів шкільної освіти
- Посібник з методики
Опис методології необхідний для інтеграції цифрових засобів в ланку середньої освіти. Він ґрунтується на інтелектуальних результатах (методологічних зустрічей) та доопрацьовується після створення цифрового продукту. Містить наступні розділи:
- Технічний опис цифрового продукту та способи його використання
- Методологія інтеграції традиційної культури та народних звичаїв у народномузичну освіту
- Методика народномузичної освіти та способи навчання
Зустріч в середині терміну проєкту (Липень 2020 р., Угорщина):
зустріч для затвердження інтелектуальних результатів – опису методології та перевірка поточного цифрового інтелектуального результату програми.
РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ
- Експерти народної та світової музики
Запуск цифрового продукту (жовтень 2020 р., Німеччина): Перше оприлюднення цифрового продукту та методики в середовищі музичних професіоналів фестивалю ВОМЕКС та ВОМЕКС Академія
- Музичні педагоги
Пілотні впровадження – Національні заходи для розповсюдження інформації в середніх школах (жовтень 2020 р. – лютий 2021 р.): Щоб досягти поставленої мети, ми перевіряємо наш інноваційний продукт та методику в середніх школах разом із вчителями-учасниками проєкту. Проведення низки заходів у трьох країнах (Угорщина, Фінляндія, Україна).
Заключна подія (березень 2021 р., Угорщина): представлення кінцевого продукту та інших результатів.
Партнери
Програма реалізується консорціумом з 4-х партнерських організацій та асоційованих партнерів. Партнери:
- Основний заявник:
- Фонд “Форум за народне мистецтво” – Угорщина
- Партнери-виконавці:
- Угорська Академія Наук – Інститут Музикології
- Піранья Артс (ВОМЕКС)
- Український партнер
- Академічний партнер:
- Академія Сібеліуса – Університет Мистецтва в Гельсінкі – Фінляндія
- Асоційовані партнери:
- по 2 школи з Угорщини, Фінляндії та України
- журнал Сонґлайнз
- Європейська Музична Рада
- Ш3 Онлайн (IT експерти)
- КОМЕН (Асоціація менеджерів культурної спадщини)
ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Основними завданнями для кожного партнера є:
- Забезпечення учасників початкових та середньострокових зустрічей партнерів, загалом 3 методичні зустрічі та заключний захід;
- Організація однієї методологічної зустрічі (крім України);
- Делегування учасників для міжнаціональної підготовки вчителів (крім Піранья Артс);
- Участь у національних та міжнародних репрезентаціях;
- Проєктна документація, переклади