З 4 по 8 березня у Львівській національній музичній академії ім. М. Лисенка відбувся унікальний майстер-курс, метою якого було опанування практичним матеріалом західного середньовіччя, Ars nova і української сакральної монодії доби бароко. Особливою прикметою курсу стало вивчення різних систем нотації (невменної, мензуральної та лінійної) на матеріалі оригінальних рукописів без залучення сучасного лінійного нотопису.
Організаторами майстер-курсу були швейцарська асоціація Haliciana Schola Cantorum і кафедра музичної медієвістики та україністики ЛНМА ім. М. Лисенка. Практикум успішно відбувся завдяки активній співпраці студентів та організаторів і викладачів: Івана Духнича, Анґеліки Мотс, Наталії Сиротинської, Василя Чучмана, Людмили Капустіної.
Формат майстер-курсу визначив інтенсивні щоденні заняття, які базувалися на чергуванні теоретичних лекцій і практичного виконавства. На завершення відбувся заключний концерт-презентація учасників, який задемонстрував успішне опанування матеріалом різних вокальних традицій Заходу і Сходу:
- Григоріанський хорал Fera pessima (санкт-ґалленські невми)
- Григоріанський хорал на Пасху (аквітанські невми) та модальний твір на цьому матеріалі (модальна нотація)
- Мотет Гійома де Машо (чорна мензуральна нотація)
- Французький шансон та мотет Л. Компера (біла мензуральна нотація)
- Стихири в неділю Блудного сина «Отческаго дара» і «Покаянія отверзи ми двери» (українська монодія, лінійна нотація).
Приємно, що цей майстер-курс викликав таке велике зацікавлення у студентів та гостей нашої Академії!
![]() |
![]() |
![]() |