8 вересня 2020 року минає 90 років від дня народження одного з найвидатніших львівських піаністів Олега Романовича Криштальського.
Особистість неймовірної харизми, митець найвищого рангу, він втілював у своєму піаністичному мистецтві ті ідеали, які плекались у львівській фортепіанній школі ще від Кароля Мікулі, учня Ф.Шопена. Олег Криштальський навчався у видатних педагогів, що вийшли зі школи Мікулі: Василя Барвінського, Леопольда Мюнцера, Романа Савицького, довершував свої піаністичні студії у Галини Левицької, Людмили Уманської, Самуїла Файнберга. Його індивідуальна манера виконання вражала своєю кришталевою прозорістю, ясністю, вишуканістю, елегантністю, бездоганним смаком і глибоким розумінням суті художнього образу. Цей високий класичний піанізм проявлявся у виконанні кожного твору з його вельми широкого та розмаїтого репертуару: від поліфонії Й.С.Баха, попри віденських класиків, романтичну спадщину Ф.Ліста, Ф.Шопена, Й.Брамса, П.Чайковського, С.Рахманінова до сучасності. Стиль виконання О.Криштальського став взірцем, «точкою опори» в інтерпретації української музики – М.Лисенка, С.Людкевича, М.Колесси, А.Кос-Анатольського та багатьох інших. В історію українського фортепіанного мистецтва особливою сторінкою вписане його виконання Сонати Василя Барвінського, вперше після десятиліть заборони здійснене у його almamater, Львівській консерваторії ім. М.Лисенка (сьогоднішній Львівській національній музичній академії ім. М.В.Лисенка, в 1994 р. О. Криштальський прославився не лише як соліст, але й як блискучий ансамбліст, що виступав з квартетом Львівської консерваторії, з іншими камерними колективами і виконавцями. Серед численних знакових інтерпретації камерної музики, що відбулись за участі О.Криштальського, слід передусім згадати Секстет та Квінтет В. Барвінського.
Значною була і педагогічна та організаційна діяльність О.Криштальського. В його класі фортепіано навчались такі яскраві особистості як Юрій Кречковський, Маркіян Попіль, Богдан Тихонюк та інші. Керуючи протягом сорока років кафедрою спеціального фортепіано ЛНМА ім. М.В.Лисенка, він всіляко сприяв збереженню і примноженню славних традицій галицької фортепіанної школи, а як проректор з наукової роботи в 1971-1991 рр. забезпечив належний рівень досліджень, в першу чергу, української музики. Пам’ять про видатного музиканта вшановується в академії проведенням Всеукраїнського конкурсу піаністів імені Олега Криштальського.