Повернутись до усіх Новин

Скрипковий дарунок від Ігора Пилатюка

Скрипковий дарунок від Ігора Пилатюка

         22 червня 2017 року в залі Рівненського музичного училища відбулася знакова подія – концерт класу професора, Народного артиста України, Академіка Національної академії мистецтв України, ректора Львівської музичної академії ім. М. Лисенка – Ігора Михайловича Пилатюка. Я недарма наголосила на особливій значимості дійства, оскільки за 60-літню історію існування музичного училища в Рівному ректор найстарішого в Україні музичного вишу відвідав його вперше!

Вітальне слово маестро було проникнуте особливою щирістю та відвертістю. Виступи ж його вихованок – Катерини Назаренко (випускниці Рівненського училища) та Христини Котовські справили чудове враження продуманого, художньо переконливого концертного дійства. Одним з ключових мистецьких чинників стала дуже вдало підібрана програма. Ігор Михайлович підійшов до її вибору індивідуально, підбираючи твори з урахуванням психологічної та емоційної домінанти кожної студентки. Відповідно, Партита для скрипки соло Й. С. Баха, Концерт Ля мажор, op. 77, Й. Брамса, присвячений угорському скрипалю Йозефу Йоахіму та «Варіації на оригінальну тему» ор. 15, Г.Венявського більше відповідали експресивному, чуттєвому виконавському профілю Катерини Назаренко, натомість Сюїта для скрипки соло Ре мажор Й. Вестгофа, Концерт для скрипки з оркестром Ре мажор І. Стравінського та «Етюд у формі вальсу» К. Сен-Санса дозволили розкрити класичну ясність і шляхетну стриманість Христини Котовські. Окремо відзначу особливий стиль гри останньої виконавиці, яка була досягнута завдяки використанню особливої манери звуковидобування і забутих прийомів гри, наприклад мінімізації вживання vibrato. Переконливий художній образ кожного твору осягався і завдяки професійній майстерності концертмейстерів Наталі Зубко та Петра Довганя.

Концерт ще раз засвідчив, що покликанням, «сродною працею» Ігора Пилатюка є скрипкова педагогіка, в якій розкривається його непересічний талант. Кожного з-поміж своїх численних учнів він зумів сформувати як доброго професійного музиканта. Клас скрипки Ігора Пилатюка в Львівській національній музичній академії ім. Миколи Лисенка з повним правом заслуговує визначення «авторська виконавська школа», адже кожен з його вихованців переймає від педагога ряд характерних художньо-інтерпретаційних прийомів, за якими безпомилково – попри яскраву індивідуальність самих молодих скрипалів – вгадується ґрунтовна вдумлива, своєрідна за естетичними і образними параметрами педагогічна основа школи Пилатюка.

Аліна Єрусалимець