Повернутись до усіх Новин

КОНФЕРЕНЦІЯ МОЛОДИХ ДОСЛІДНИКІВ НАРОДНОЇ МУЗИКИ

Уже вчетверте, 4 грудня 2021 року Кафедра музичної фольклористики та Проблемна науково-дослідна лабораторія музичної етнології провели конференцію молодих дослідників народної музики, яка відбулася на платформі ZOOM.

З вітальним словом до учасників Конференції звернулися викладачі Кафедри музичної фольклористики Академії – професор Ірина Довгалюк та доцент Юрій Рибак, а також доцент Київського національного університету культури і мистецтв Маргарита Скаженик. Усього на засіданнях свої доповіді виголосили 17 доповідачів – студенти ІІІ-ІV курсів музичних коледжів, І-ІV курсів університетів і музичних академій, а також магістранти першого та другого років навчання з Вінниці, Києва, Львова, Рівного, Ужгорода, Харкова, Хмельницького та Черкас. Серед учасників наукового форуму були і вже неодноразові учасники львівських молодіжних конференції, а також ті, хто показав свій дослідницький доробок вперше.

Загалом відбулося чотири засідання. Під час першого доповідачі представили доповіді, присвячені ювілеям видатних музикознавців, фольклористів, збирачів і транскрипторів народної музики минулого століття та сьогодення, зокрема: Філарет Колесса та хорове товариство Боян (до 150-річчя з дня народження) (Галина Найдух, магістрантка ІІ року навчання кафедри музичної фольклористики ЛНМА імені М. В. Лисенка; наук. керівник – Ірина Довгалюк, докторка мистецтвознавства, професорка КМФ); Життя, присвячене народній пісні. До 125-річчя з дня народження Олександра Івановича Стеблянка (Анна Цигунян, студентка 1 курсу спеціалізації “Музикознавство” Харківського національного університету мистецтв імені І. Котляревського; наук. керівник – Ольга Машута, викладачка-методистка); Збирацький доробок Михайла Мишанича (до 80-річчя Вченого) (Дарина Токар, студентка ІV курсу кафедри музичної фольклористики ЛНМА імені М. В. Лисенка; наук. керівник – Юрій Рибак, кандидат мистецтвознавства, доцент КМФ, завідувач ПНДЛМЕ). На цьому засіданні прозвучали також виступи, у яких студенти ознайомили слухачів з творчими портретами дослідників і виконавців народномузичної традиції, а саме: Фольклористичні напрацювання Богдана Столярчука (Ольга Поп’як, студентка ІІІ курсу теоретичного відділу ВСП «Рівненський музичний фаховий коледж РДГУ»; наук. керівник – Віра Рибак, викладачка-методистка); Творчий портрет Петра Казімірова як представника співочої традиції села Великий Жванчик Дунаєвецького району Хмельницької області (Дар’я Цвігунова, студентка ІV курсу теоретичного відділу Хмельницького фахового музичного коледжу імені В. І. Заремби; наук. керівник – Любов Хлистун, викладачка-методистка, науковий консультант – Ірина Телюх, фольклористка).

На другому конференційному засіданні учасники доповідали головно про власну експедиційну діяльність, знайомили із творчістю фольклорних гуртів та ансамблів, аналізували фольклорні матеріали, розміщені на різних Інтернет-сайтах. На цьому засіданні були заслухані реферати Традиції та обряди Поділля в репертуарі фольклорного гурту «Берегиня» (Софія Рощук, студентка ІІІ курсу теоретичного відділу Вінницького фахового коледжу мистецтв імені М. Д. Леонтовича; наук. керівник – Ірина Журавкова, викладачка-методистка вищої категорії); Обрядові наспіви села Нова Мощаниця на Рівненщині у репертуарі місцевого фольклорного ансамблю «Родовід» (Ольга Мічуда, студентка І курсу кафедри музичної фольклористики Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка; наук. керівник – Лариса Лукашенко, кандидатка мистецтвознавства, доцентка КМФ)); Традиційні пісні сучасної Дніпропетровщини на інтернет-ресурсах та в аудіоальбомах (Катерина Кердан, студентка ІІІ курсу спеціалізації «Музичний фольклор» Київського національного університету культури і мистецтв; наук. керівник – Маргарита Скаженик, кандидатка мистецтвознавства, доцентка); Трансформаційні процеси у народномузичній культурі Рахівського району: експедиція слідами попередників (1981/2021) (Євгенія Кромпотич, студентка ІІ курсу кафедри музичної фольклористики ЛНМА імені М. В. Лисенка; наук. керівник – Ліна Добрянська, кандидатка мистецтвознавства, доцентка КМФ). Наступні виступи були присвячені експедиційним дослідженням народної музики Київщини, Полтавщини та Закарпаття, серед них – Народнопісенна традиція Надросав’я (Катерина Тимошенко, студентка ІІІ курсу фортепіанного відділу Черкаського фахового музичного коледжу імені С. С. Гулака-Артемовського; наук. керівник – Галина Пшенічкіна, кандидатка мистецтвознавства, викладачка), Про різдвяну гру «Шархань» в с. Бороняво Хустського району Закарпатської області (Анна Кур’янова, студентка ІІІ курсу теоретичного відділення Ужгородського музичного фахового коледжу імені Д. Є. Задора; наук. керівник – Віра Мадяр-Новак, кандидатка мистецтвознавства, викладачка-методистка), Пісні зимового циклу села Вербине на Хорольщині: жанрово-стильова характеристика (Елеонора Хачатрян, студентка ІІІ курсу спеціалізації «Музичний фольклор» Київського на-ціонального університету культури і мистецтв; наук. керівник – Маргарита Скаженик, кандидатка мистецтвознавства, доцентка).

Третє конференційне засідання було присвячено весільній обрядовій традиції та її народномузичному супроводу різних регіонів України. Прозвучали доповіді: Весільна обрядова традиція села Сопів на Івано-Франківщині (Лілія Ганушевська, студентка І курсу кафедри музичної фольклористики ЛНМА імені М. В. Лисенка; наук. керівник – Ірина Довгалюк, докторка мистецтвознавства, професорка КМФ), Сколомийка в центральній частині Закарпаття (Вікторія Панько, студентка IІІ курсу відділу «Теорія музики» Ужгородського музичного фахового коледжу імені Д. Є. Задора; наук. керівник – Віра Мадяр-Новак, кандидатка мистецтвознавства, викладачка-методистка), Спадкоємність коровайного обряду у селі Острів на Дубенщині (Катерина Кундуш, магістрантка І року навчання кафедри музичної фольклористики ЛНМА імені М. В. Лисенка; наук. керівник – Юрій Рибак, кандидат мистецтвознавства, доцент КМФ, завідувач ПНДЛМЕ), Весільні традиції на межі Поділля і Наддніпрянщини (порівняльний аналіз за матеріалами 1990-2010-х років Васильківського та Сквирського районів Київщини); Марія Бєлкова, студентка ІІ курсу Національної музичної академії України імені  П. І. Чайковського; наук. керівник – Ірина Клименко, докторка мистецтвознавства, професорка, завідувачка ПНДЛЕ), Весільний строфічний мелотип 6-дольної основи: пошук наддніпрянської (лівобережної) меломоделі (Надія Ханіс, магістрантка І року навчання Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського; наук. керівник – Ірина Клименко, докторка мистецтвознавства, професорка, завідувачка ПНДЛМЕ).

На завершальному засіданні Молодіжної конференції з лекцією про народні музичні інструменти в обрядах і побуті виступив етномузикоглог, відомий колекціонер народних музичних інструментів Любомир Кушлик, який не лише показав і розповів про свої інструменти, а й вправно заграв на більшості із них, використовуючи різні техніки гри.

Завершальне слово пролунало від організаторів конференції, а також слухачів, які брали активну участь у роботі конференції: задавали запитання, дискутували та підтримували учасників.

Дякуємо всім, хто взяв участь в організації та проведенні конференції. Окрема подяка науковим керівникам, які сприяли дослідницьким інтересам студентів та їхній пошуковій праці. Велика подяка студенткам Кафедри музичної фольклористики ЛНМА імені М. В. Лисенка за діяльну допомогу у підготовці конференції. Тож вітаємо всіх доповідачів із змістовними виступами та їх цікавим обговоренням. До зустрічі на п’ятій, ювілейній конференції наступного року!

З перебігом конференції можна ознайомитися за покликанням:

Перше засідання:  https://youtu.be/dIsebAOABM4

Друге засідання:  https://youtu.be/NkEdv3UhUWY

Третє засідання:  https://youtu.be/GvM49igb7nk

Галина Найдух, координатор від студентів та магістрантів,
магістрантка другого року навчання КМФ ЛНМА ім. М.В.Лисенка

Додати коментар