В рамках міжвузівської співпраці між Львівською національною музичною академією імені М.В.Лисенка та Інститутом Проблем Сучасного Мистецтва НАМУ відбудуться відкриті лекції

«Фестивалі давньої музики у Україні в часи російсько-української війни»

Як зазначає Наталя Мусієнко, Російсько-української війна, що триває з 2014 року, і повномасштабна фаза агресії, що розпочалася 24 лютого 2022 року, довели трагічним досвідом, що культура є важливим елементом національної безпеки. Разом з атакою на українські землі йде атака на ідентичність України з метою позбавлення її культурної спадщини.

Під час лекції ми поговоримо про особливості проведення фестивалів давньої музики в Україні протягом 2022-2024 років, вплив їх на культурне життя країни, кроскультурну та освітню місії фестивалів.

Про лекторку:

Ганна Іванюшенко – старший викладач ЛНМА ім. Миколи Лисенка, солістка Львівської національної філармонії ім. Мирослава Скорика, аспірантка Інституту Проблем Сучасного Мистецтва НАМУ.

Фокус дослідження: Фестиваль давньої музики у Львові як простір реконструкції культури

Фокус музичних зацікавлень: історично поінформоване виконавство.

«Музична риторика: інтердисциплінарний зв’язок музики і слова»

Які біологічні механізми лежать в основі взаємозв’язку музики та слова? Чому музика викликає такі сильні емоції, ніби вона «розмовляє» з нами? І які риторичні стратегії трансформуються у музичні засоби виразності?

Відповіді на ці та інші нериторичні питання Ви дізнаєтесь підключившись до відкритої науково-популярної лекції

Лекція пропонує інтердисциплінарний погляд на взаємозв’язок музики, мови та культури. Ми:

  • дослідимо які біологічні механізми пояснюють спорідненість музики й мовлення;
  • прослідкуємо як ці «безпечні зв’язки» врятували Музику від вигнання з університетських авдиторій;
  • розглянемо музичну ономатопоезію: від котячого «няв» до драматичного зітхання в опері;
  • з’ясуємо що спільного між судовим засіданням і сонатою Бетховена і які риторичні фігури транспонуються безперешкодно, а які – ні;
  • зазирнемо в український контекст цього явища на прикладі «Граматики» Дилецького.

Про лекторку:

Катя Суглобіна – культурогиня, композиторка, скрипалька, аспірантка Інституту Проблем Сучасного Мистецтва НАМУ.

Фокус досліджень: мистецтво в умовах тоталітарного режиму, інтердисциплінарні дослідження, музика і історія.

Фокус музичних зацікавлень: історично поінформоване виконавство, актуальне мистецтво.

Записи: альбом барокової музики «Чакони і Пассакалії» та альбом власних камерних творів «Eclectic mosaic».