Повернутись до усіх Новин

ГОРТАЮЧИ СТОРІНКИ ПЕРШОГО МУЗИЧНОГО ФЕСТИВАЛЮ „МИСТЕЦТВО ПІАНІСТА-КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА”

ГОРТАЮЧИ СТОРІНКИ  ПЕРШОГО МУЗИЧНОГО  ФЕСТИВАЛЮ

„МИСТЕЦТВО ПІАНІСТА-КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА”

               Концертом з символічною назвою „Поклик серця”,  з нагоди 100-річчя з дня народження українського композитора Миколи Дремлюги, завершився Перший Музичний Фестиваль „Мистецтво піаніста-концертмейстера”, ініціатором і натхненником якого була завідувач кафедри концертмейстерства, доктор мистецтвознавства, професор Т.О. Молчанова. В основу Фестивалю була покладена ідея змінити  відношення до піаніста-концертмейстера, якого деякі з солістів і надалі вважають другорядним, по відношенню до соліста – фоновим.  Упродовж двох місяців слухачі мали можливість познайомитися не лише з творчістю  маловідомих композиторів, послухати забуті, разом з тим мистецько-вартісні композиції, а й вшанувати знаних митців. Фестиваль вражав калейдоскопом тематичних програм, в яких була представлена найширша палітра  оперної,   камерно-вокальної та інструментальної музики різних стилів, епох і культур. Гортаючи сторінки програм Фестивалю можна з упевненістю ствердити, що фестиваль встиг заявити про себе досить гучно.

Отож, невеликий екскурс в його історію. Фестиваль розпочався 3 березня концертом з нагоди 340-річчя досить популярного італійського композитора Антоніо Вівальді, якого йменували „генієм Бароко” (цю назву отримав і сам концерт),   підготовленим студентами класу професора М.С. Макари разом зі студентами класу камерного співу М.О.Логойди, студентами кафедри духових і ударних інструментів  професора А.Карпяка,  ст. викладачів О.Павленко та В.Біласа. У своєму  вступному слові  Марія Степанівна   окреслила основні етапи творчого шляху композитора, акцентуючи на цікавих моментах і незабутніх подіях з його  життя і творчості.

Просвітницьку лінію продовжив концерт з творів двох французьких композиторок Лілі Буланже та Сесіль Шамінад – як продовження творчого проекту, започаткованого професором Т.О. Молчановою у 2012 році. Цей проект має на меті  знайомити  широкий слухацький загал із творчістю талановитих  жінок-композиторів різних країн та епох,  чиї імена доволі часто потрапляли у тінь їх  знаменитих  родичів, вчителів;або ж  вони ставали заручниками ситуації, яка панувала у ті часи, чи  були просто  незаслужено забуті.  Виконання кожного студента класу професора Т.О.Молчанової вирізнялося  прагненням вкласти часточку своєї душі у кожен виконуваний твір. Солістами виступили студенти класу камерного співу професора М.О.Логойди, студентка  класу професора А.Карпяка  та соліст кафедри концертмейстерства М.Крижанівський.

Концерт „Від менуету до самби” яскраво продемонстрував різноманітні трансформації жанру танцю у вокальних та інструментальних мініатюрах різних композиторів, яскраво виконаних студентами класу професора Бабинець Н.Д.  у співпраці зі студентами  доцента кафедри сольного та камерного співу Н.Р.Романюк, доцента кафедри струнно-смичкових інструментів  Т.Менцінського, професорів кафедри скрипки І.М.Пилатюка, В.І.Заранського та О.Й. Когут.

Добре продумана програма концерту „Музична мозаїка” допомогла якнайкраще розкрити свій талант  концертмейстера студентам класу професора Ніколаєвої Л.М. Солісти – ст.викладачі кафедри сольного та камерного співу,  заслужена артистка України Л.Коструба,    В. Чібісов,  соліст кафедри концертмейстерства М. Крижанівський (скрипка), А. Пославський (віолончель), С. Довгань, Р. Кучер (кларнет).

Цікавою родзинкою фестивалю став концерт „Музика Піднебесної”,  в якому звучала музика лише китайських композиторів у виконанні китайських студентів – як суто фольклорна, так і сучасних митців Китаю (керівники: доцент Басса О.М. та ст. викладач  Ксьондзик О.І.).

25 квітня у храмі св.Лазаря був презентований концерт з промовистою назвою „Settebellevoci” – „Сім прекрасних голосів”, в якому студенти класу  Т.О.Молчанової  разом зі сімома (!) студентами класу камерного співу професора М.О.Логойди виконали твори композиторів доби Бароко і Класицизму.

Без сумніву, фестиваль був би неповним без презентації  української музики. Отож,  першим у цьому напрямку став концерт під назвою „Галицький музичний бідермаєр”, в якому зі вступним словом виступила доцент О.М. Басса, а студенти її класу проілюстрували слухачам жанрове різномаїття музики західноукраїнських композиторів, виконавши камерно-інструментальні твори, солоспіви та обробки народних пісень О.Нижанківського, Д.Січинського, Я.Лопатинського, І.Левицького. Солістами стали студенти класу скрипки професора О.Й.Когут, солісти кафедри концертмейстерства Ю.Ковальська (вокал) та М.Крижанівський (скрипка).

23 березня (якраз  наступного дня після уродин композитора)  став  дниною вшанування засновника української класичної музики  Миколи Лисенка  – у великій залі Академії відбувся  концерт „Не забудь юних днів”,  підготовлений студентами класу професора А.І. Кушплер разом з солістами кафедри концертмейстерства – Михайлом Крижанівським (скрипка), Романом Антонюком (вокал) та старшим викладачем кафедри сольного і камерного співу Іванною Комаревич. Окрасою цього  вечора  стало й вступне слово, майстерно виголошене доцентом Л.Й. Назар-Шевчук,  яка, зупинившись на важливих моментах творчого шляху композитора,  щоразу надавала цінних коментарів до кожного твору.

31 березня відбувся концерт „Український солоспів”, який презентував слухачам вокальні твори С.Людкевича, М.Колесси, А.Кос-Анатольського, В.Косенка,  майстерно виконаний студентами класу професора Я.С. Матюхи Солісти:  Марія Шрам,  Інна Федорій (вокал) та Ігор Дмитрук (баян). А 23 квітня  – „Пісня пісень” – концерт  на вшанування Василя Барвінського  з нагоди 130-річчя з дня народження композитора (керівник Я.С.Матюха).

12 травня  відбувся вже останній  концерт Фестивалю  –  концерт з нагоди 100-річчя з дня народження Миколи Дремлюги “Поклик серця”, в якому студенти класу доцента М.Л Липецької щоразу демонстрували органічний тандем соліста і концертмейстера, виконавши інструментальні та вокальні твори композитора. Солісти: студенти класу камерного співу професора М.О.Логойди, студенти кафедри духових і ударних інструментів (клас професора В.Б.Цайтца), професора кафедри струнно-смичкових інструментів Ю.Є.Ланюка та  доцента кафедри народних інструментів О. Ніколенко.

Отож прагнемо щиро подякувати всім студентам і професорам інших кафедр, які долучилися до цього Музичного Фестивалю, надавши можливості познайомитися з різноманітними творами,  набути безцінного досвіду співпраці з різними виконавцями. Концерт за концертом було виткано справжнє мистецьке панно, в якому у всій  повноті  було представлено мистецтво піаніста-концертмейстера.

Тож до наступних спільних мистецьких проектів, дорогі друзі! Кафедра концертмейстерства   вас  знову   приємно здивує.

                                                                         Марія ЛИПЕЦЬКА, доцент кафедри концертмейстерства, кандидат мистецтвознавства