Аделіна Єфіменко

Аделіна Єфіменко – музикознавець, доктор мистецтвознавства (2011), професор (2013).

Аделіна Єфіменко – професорка кафедри історії музики Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка, Українського вільного університету Мюнхена. Закінчила Львівські державну консерваторію за фахом музикознавство (1989) і за фахом фортепіано (1990), докторантуру Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського (2011) і Католицького університету Айхштедт-Інгольштадт (Німеччина). Авторка навчальних курсів «Сучасна режисерська опера», „Менеджмент мистецтва“, „MusicaSacraXXстоліття“. Стипендіатка DAAD, KAAD, єпархії Католицького університету Айхштедт-Інгольштадт. Лауреатка обласної премії у галузі літератури, культури і мистецтва іменіІгоря Стравінського. Проходила наукові стажування і здійснювала наукові проекти в університетах Мюнхена (LMU), Цюріха, Майнца, Айхштедта. Пропагує творчість українських композиторів, диригентів, вокалістів у Європі. Авторка чотирьох монографій (з них дві – колективні), понад 500 наукових статей, опублікованих у збірниках і часописах України, Німеччини, Польщі, навчально-методичних посібників, рецензій, інтерв’ю. Членкиня Спілки композиторів України, GesellschaftfürMusikforschung, DeutscheSchostakowitschGesellschaft(Німеччина), Вагнерівського товариства, Галицького музичного товариства.

Сфери наукових зацікавлень та музично-критичної діяльності – форми сакральних і світських ритуалів ХХ-ХХІ століття, сучасні тенденції режисерської опери, опера як соціологічний феномен. Активно публікується у сфері музичної критики у періодичних виданнях України, Німеччини, Австрії. Є акредитованим представником преси і співпрацює із провідними європейськими оперними театрами та фестивалями, серед яких Баварська державна опера, Віденська державна опера, Опери Цюріха, Нюрнберга, Ґраца, Франкфурта, Teatro alla Scala, Паризька національна опера, Зальцбурзький фестиваль, Байройтський фестиваль, Генделівський фестиваль у Карлсруе, Фестиваль Россіні у Пезаро та інші. 

Статті, присвячені аналізу сучасних оперних постановок у Західній Європі та тенденціям сучасної оперної режисури, публікуються у наукових на популярних виданнях: Часопис, Вісник НМАУ, Вісник УВУ Мюнхена, Вісник Академії керівних кадрів, «Збруч», «Музика», «Дзеркало тижня», «Захід.нет» та інших.

Список публікацій