Основні публікації Лідії Мельник:

  1. Мельник Л. Музична журналістика: теорія, історія, стратегії (на прикладах із львівської преси від початків до сьогодення). Монографія. – Львів, 2013. – 383 с.
  2. Melnyk L. Zwischen Hammer und Amboss: Lemberg Musikleben 1941-1944 und die Rolle von Fritz Weidlich. Musik in der Ukraine: Mitteilungen der internationalen Arbeitsgemeinschaft an der Universität Leipzig. Heft 24 / hrsg. v. Helmut Loos, Klaus-Peter Koch und Stefan Keym. Leipzig: Gudrun Schröder Verlag, 2022. S.249-256. 
  3. Melnyk L. Steuermann, Gimpel, Baller – Between the Vienna Dream and Hollywood Reality: World -Famous Jewish Pianists and their Routes from Galicia to Vienna and the USA. Music – the Cultural Bridge. Essence, Contexts, References. Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, 2021.
  4. Melnyk L. Aleksander Zawadzki – wybitny botanik i nieznany działacz kultury  Lwowa XIX wieku. Muzyka jako przedmiot recepcji,  refleksji pedagogicznej i badań interdyscyplinarnych /pod redakcją Ewy Nideckiej i Jolanty Wąsacz-Krztoń. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2020. S. 268-273.
  5. Melnyk L. Who killed classical music criticism: About some social strategies of music journalism today.Lietuvos muzikologija, t. 20, 2019, Р. 20-30.URL: http://žurnalai.lmta.lt/wp-content/uploads/2020/01/Muzikologija20-2.pdf
  6. Мельник Л. Львів’янин, котри прославив Тома й Джеррі [про Якова Гімпеля]. Захід.нет. 27 лютого 2017. URL: https://zaxid.net/lvivyanin_kotriy_proslaviv_toma_y_dzherri_n1419063
  7. Melnyk L. Karol Lipiński jako bohater medialny: muzyk w prasie niemieckojęzycznej Lwowa pierwszej połowy XIX wieku. Karol Lipiński Życie, działalność, epoka. Pod redakcją naukową Joanny Subel.  Tom VI. Wrocław: Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego, 2017.  S.59-73.
  8. Mel’nyk L. Musikkultur der Juden in L’viv: Forschungsstand und –perspektiven. Musik und jüdische Kultur in der Ukraine. Geschichte. Transkulturation. Quellen. Tiago de Oliveira Pinto, Eva-Maria von Adam-Schmidmeier (Hrsg.) in Zusammenarbeit mit Luba Kyyanovska, Berlin: Edition EMVAS, 2017.
  9. Mel´nyk L. (Aktualisierung 2016). Artikel “Lemberg” . MGG Online. URL: https://www.mgg-online.com/article?id=mgg15632&v=2.0&rs=mgg15632
  10. Melnyk L. Zerspaltene Objektivität: Zur Entwicklung der Sprache der Moderne in der Musikkritik nach 1900 (Am Beispiel der Betrachtungen über „Junges Polen“ in der polnischen und deutschen Presse – die Konsonanzenforschung). Lietuvos muzikologija Nr. 17, 2016, S.37-45. URL: http://žurnalai.lmta.lt/wp-content/uploads/2017/02/Lietuvos-muzikologija-17-–-Melnyk.pdf
  11. Мельник Л. Стратегії музичної журналістики: аспекти історії і практики. Одеса, 2013. URL: irbis-nbuv.gov.ua › cgi-bin› irbis_nbuv› cgiirbis_64
  12. Melnyk L. Triebe verbotener Liebe. Zur Geschichte der ukrainischen Populärmusik. Ukrainische Musik. Idee und Geschichte einer musikalischen Nationalbewegung in ihrem europäischen Kontext / hrsg. v. Luba Kyyanovska und Helmut Loos. Leipzig: Gudrun Schröder Verlag, 2013. S.25-33.
  13. Melnyk L. Lemberger Konzertleben 1824-1840 im Spiegel der Zeitschrift “Mnemosyne”. Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa: Mitteilungen der internationalen Arbeitsgemeinschaft an der Universität Leipzig. Heft 13 / hrsg. v. Helmut Loos und Eberhard Möller. Leipzig: Gudrun Schröder Verlag, 2012. S.115-121. 
  14. Мельник Л. Музична публіцистика в аспекті масових комунікацій. Українська музика [науковий часопис]. Львів, 2012. Ч. 3-4 (5-6). С. 73-82. 
  15. Мельник Л. «Суб´єктивіст» і «гіпермодерніст»: рецепція концертів Густава Малера 1903 року у Львові. Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського [науковий журнал]. Київ: НМАУ ім.П.І.Чайковського, 2011. № 4 (13). С.25-37.
  16. Kyyanovska L., Melnyk L. Schumann Rezeption in Lemberg. Vorsowjetische, sowjetische und nichtsowjetische Tendenzen. Robert Schumann: Persönlichkeit, Werk und Wirkung. Bericht über die Internationale Musikwissenschaftliche Konferenz vom 22. bis 24. April 2010 in Leipzig / hrsg. von Helmut Loos. Leipzig: Gudrun Schröder Verlag, 2011. S.415-423
  17. Melnyk L. Chopiniana na łamach dzienników lwowskich a zagadnienia PR-technologii. Musica Galiciana. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszówskiego, 2012. Tom XIII. S.66-75.
  18. Мельник Л. Про музичну критику і музичну журналістику: кілька міркувань. Українська музика [науковий часопис]. Львів, 2011. Ч. 1. С. 22-35. 
  19. Мельник Л. Інтерпретаційні парадигми музичної журналістики. Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського [науковий журнал] . Київ: НМАУ ім.П.І.Чайковського, 2011. -№ 2 (11) . С.25-30.
  20. Melnyk L. Badania nad galicyjską prasą. Stan i perspektywy metodologiczne. Galicja 1772-1918. Problemy metodologiczne, stan i potrzeby badań: praca zbiorowa pod redakcją Agnieszki Kawalec, Wacława Wierzbieńca, Leonida Zaszkilniaka, wstępem opatrzył Jerzy Maternicki. T.3. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011. S. 92-100.
  21. Мельник Л. (Актуальні) проблеми музичної журналістики (в Україні) . Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник ОДМА імені А.Нежданової.  Одеса: Друкарський дім, 2011.Вип.14. С.65-72.
  22. Мельник Л. Фридерик Шопен як медійний персонаж: ювілейні святкування 1910 року в дзеркалі львівської преси . Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського [науковий журнал] . Київ: НМАУ ім.П.І.Чайковського, 2010. № 4 (9) . С.11-19. 
  23. Мельник Л. Музикалії на сторінках перших львівських газет. Музикознавчі студії: наукові збірки Львівської національної музичної академії ім.М.Лисенка. Вип.22 Львів: Сполом, 2010.С.4-10. 
  24. Мельник Л. Становлення музичної журналістики у першій половині ХІХ ст. (за матеріалами тогочасної німецькомовної преси Львова). Збірник праць Науково-дослідного центру періодики/ відп.ред.М.М.Романюк; НАН України, ЛННБУ ім.В.Стефаника, НДІ пресознавства. Львів, 2010. Вип.2 (18). С.3-16.
  25. Melnyk L. (2010): Musikjournalismus im Lemberg am Ende des 19. Jahrhunderts: über das Spezifik der bilateralen Interpretationen. Musica Galiciana, Tom XII (Rzeszów), s. 162-168.
  26. Мельник Л. Народження скандалу з духу критики: Regie-театр та його віддзеркалення. Сучасний оперний театр і проблеми оперознавства = Науковий вісник Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського. Київ, 2010. Вип.89. С.206-215.
  27. Мельник Л. Становлення музичної журналістики в добу романтизму (на прикладі львівської преси першої половини ХІХ ст.). Музичне мистецтво: збірка наукових статей. Донецьк-Львів, 2009. Вип.9. С.10-18.
  28. Мельник Л. Початки музичної журналістики на етапі становлення української преси. Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник ОДМА імені А.Нежданової.  Одеса: Друкарський дім, 2009. Вип.10. С.178-190.
  29. Мельник Л. Рождение скандала из духа критики: Regie-театр и его отражения. Музыкальная академия. 2008. №4. С.78-80.
  30. Мельник Л. Три стереотипи про музичну журналістику. Спроба спростування // Музикознавчі студії: наукові збірки Львівської національної музичної академії ім.М.Лисенка. Вип.19. Львів: Сполом, 2008.С.19-25.
  31. Мельник Л. Iнформаційні жанри в музичній журналістиці. Музикознавчі студії: наукові збірки Львівської національної музичної академії ім.М.Лисенка. Вип.18. Львів: Сполом, 2008.С.18-23.
  32. Melnyk, L. Triviale Motive als Machtsymbole. Die Stärke der Schwäche. Schriften des Collegium Pontes 3, (Frankfurt a.M.: Peter Lang), 2008. S. 167-183.URL: https://books.google.at/books?id=TzvnAfGjAfgC&pg=PA171&lpg=PA171&dq=Triviale+Motive+als+Machtsymbole&source=bl&ots=m1nzU8MCCf&sig=ACfU3U2BmO-iOix21Pkx4RfJSnSGY3wolw&hl=de&sa=X&ved=2ahUKEwi12dK_kqDuAhXSmIsKHd1kAcMQ6AEwEnoECAYQAg#v=onepage&q=Triviale%20Motive%20als%20Machtsymbole&f=false
  33. Мельник Л. Про тривіальне в музиці. Пам´яті Яреми Якуб´яка: Збірка статей і матеріалів. Львів, Сполом, 2007. С.182-188. 
  34. Melnyk L. Neubarocke Tendenzen und sakrale Symbole in der Musikkultur des 20. Jhs. Passagen, 18.Kongress der Internationalen Gesellschaft für Musikwissenschaft, Zürich, 2007, S.143. 
  35. Мельник Л. Музика: від історії до “сторі” або Дещо про принципи масової музичної інформації. Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник ОДМА імені А.Нежданової. Одеса: Друкарський дім, 2006. Вип.7, кн.2. С.150-156.
  36. Melnyk, L. Die Kunst, Brücken zu bauen. In: Internationaler Journalistenwettbewerb „Gesten der Versöhnung“, (Berlin), 2005, S. 29-31.
  37. Мельник Л. Александер фон Землінський: в тіні ХХ сторіччя. Подорож до Европи: Галичина, Буковина і Відень на центральноевропейській культурній шахівниці. Львів: ВНТЛ „Класика”, 2005. С.133-147.
  38. Melnyk L. Wałentyn Sylwestrow: architekt ukraińskiej awangardy muzycznej. Ukraina. 2005. №1.S.106-110. 
  39. Мельник Л. Маски характерів на балу життя. Просценіум. 2004. № 3 (10). С.54-55.
  40. Мельник Л. „Страшний двір” С.Монюшка у Львові. Музика. 2004. № 4-5. С.12-13.
  41. Мельник Л. Браво, Маестро! (до ювілею М.Колесси). Музика. 2004. №1-2. С.18-19.
  42. Melnyk, L. Krzysztof Penderecki’s “Credo” at the Lviv Opera House. Studies in Penderecki: Penderecki and the AvantGarde, (Princeton: Prestige Publications), 2003, р. 331-333.
  43. Мельник Л. „Сад божественних пісней” Івана Карабиця в контексті необароко європейського та українського. Vivere memento. Статтi i спогади про Івана Карабиця.Київ, 2003. С.88-96.
  44. Мельник Л. Initio – модус бароко або За ким залишаються „знаки епохи”. Молоде музикознавство. Збірка статей. Львів, 2002.  С.4-11.
  45. Мельник Л. Театр українського бароко на сцені сучасного музичного мистецтва (опера О.Козаренка “Час покаяння”). Науковий вісник Львівського національного університету, серія “Мистецтвознавство”. Львів, 2002. С.111-121.
  46. Мельник Л. Між “кліше традицій” і “образом автора” (типологія опер Г.В.Генце). Музичний твір як творчий процес. Збірка статей. Київ, 2002. С.89-100.
  47. Мельник Л. Бароковий контекст духовної творчості композиторів “Лейпцизького канторату”. Текст музичного твору: практика і теорія. Збірка статей. Київ, 2001.С.153-161.
  48. Мельник Л. Барокова поезія в творчості українських композиторів 1960-90-х років – проблеми інтерпретації. Київ, КВДМУ ім.Р.Глієра, 2001. С.67-68.
  49. Мельник Л. Історизм як стильовий принцип. Питання стилю і форми в музиці. Збірка статей. Львів, 2001. С.22-42.
  50. Melnyk, L. Lemberger Konzertleben 1826-1840 im Spiegel der Zeitschrift “Mnemosyne”. Uloha spolkow, spoločnosti a zdrużeni w hudobnych dejinach Europy, Trnava, 2001, S. 65-77.
  51. Мельник Л. Творчість Йогана Непомука Давіда в аспекті необарокових тенденцій.Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім.В.Гнатюка. Серія: мистецтвознавство. Тернопіль, 2000. Ч.2 (5). С.23-35. 
  52. Kyjanovska, L., Melnyk, L. Anatol Wachnianyn. Komponist, Sänger, Wissenschaftler, Botschafter, Kulturträger, Schriftstiller, Сhordirigent, Journalist – das Phänomen einer vielseitigen Persönlichkeit. In: Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa 5, (Chemnitz), 1999, 34-49. 
  53. Мельник Л. Концертне життя Львова 1824-1840 років у дзеркалі часопису “Mnemosyne”. Musica Galiciana. Rzeszow: Wydawnictwo UR, 1999. T.3. S.173-182.
  54. Мельник Л. Музичне життя Львова 1824 року в дзеркалі часопису “Mnemosyne”. ЗапискиНТШ.  Том ССХХХІІ (Праці Музикознавчої комісії). Львів, 1996. С.217-222. 

Переклади та редакції:

  • Вітошинський Л. Про мистецтво гри на гітарі/ переклад з німецької Лідії Мельник. Львів: БаК, 2006. 284 с. 
  • Йозеф Гайдн. Створення світу/ переклад з німецької Лідії Мельник. Львів, 2006.12 c.
  • Волошин В., Гінда І., Залецька І., Мамчин В., Мельник Л. 120 років українських студентів-теологів та української громади в Інсбруку/ HindaI., MamchynV., MelnykL., VoloshynV., ZaletskaI. 120 JahreukrainischeTheologiestudentenundukrainischeGemeindeInnsbruck/ відп. редактор Лідія Мельник. – Львів-Інсбрук, 2019. 84 с. URL: http://ukrainische-kirche-innsbruck.at/jubilaum-120-jahre/yuvlejnij-chasopis/