Остап Мануляк – український композитор, виконавець, лектор, куратор та ініціатор мистецьких проєктів. Кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри композиції Львівської національної музичної академії імені М.В.Лисенка.
Народився у Львові 1983 року. Навчався як композитор у Львівській державній музичній академії імені Миколи Лисенка (клас композиції Віктора Камінського, клас інструментування Мирослава Скорика, клас поліфонії Богдани Фроляк). Двічі стипендіат програми Gaude Polonia. У 2006 навчався композиції у Краківській музичній академії у Збіґнєва Буярського а у 2011 стажувався у Студії електроакустичної музики (SME) Краківської музичної академії під керівництвом Марека Холонєвського. Також брав участь у численних майстеркласах нової музики (COURSE, UKHO) під керівництвом таких відомих композиторів як: Семюел Андреєв (Канада), Карола Баукхольт (Німеччина), Стефано Джервазоні (Італія), Сергій Пілютіков (Україна), Боґуслав Шеффер (Польща), Ґерхард Штеблєр (Німеччина) та ін. У 2018-19 році, як стипендіат Програми Фулбрайта, реалізовував свій проект у Центрі комп’ютерних досліджень музики та акустики Стенфордського Університету (Каліфорнія, США).
У 2010 році отримав Премію імені Левка Ревуцького у сфері композиції. У 2020 році отримав Премію імені Миколи Леонтовича за хорові твори а у 2021 році Премію імені Станіслава Людкевича за камерно-інструментальну творчість 2018 — 2021 років. Лауреат Міжнародного композиторського конкурсу імені Мирослава Скорика нагороджений спеціальною премією Оани та Сімона Камартінів (Швейцарія) за твір “Монолог/Діалог/Полілог” для контрабасу та симфонічного оркестру (2023).
Є співзасновником Мистецького об’єднання НУРТ, куратором Фестивалю електроакустичної музики VOX ELECTRONICA, співкуратором Фстивалю аудіовізуального мистецтва ТЕТРАМАТИКА, керівником Експериментальної освітньої лабораторії/студії електроакустичної музики (EESEM) при Львівській національній музичній академії імені М.В.Лисенка та членом правління Львівської організації Національної спілки композиторів України.
Із 2007 року, окрім камерно-інструментальної, хорової та симфонічної музики, також регулярно працює у сфері електроакустики, поєднуючи форми фіксованої композиції із живою взаємодією між різними аспектами музичної тканини, трансформацією звукового матеріалу кінетичним виконавським жестом та аудіовізуальною інтеракцією. Важливим у його творчості є сприйняття нових технологій як ауґментації акустичних інструментів.
Окрім композиторської діяльності від 2006 року також активно проводить музикознавчі дослідження. У період 2006 — 2010 років у центрі уваги була сучасна сакральна музика (у 2009 році захистив кандидатську дисертацію присвячену проблематиці сучасної української сакральної музики), впродовж 2011-2017 років його дослідження були пов’язані в основному із широким аспектом проблематики сучасної музики загалом і електроакустичної зокрема. Від 2018 року зосереджується на дослідженні інтердисциплінарних взаємодій та впливу соціо-політичних процесів на тенденції розвитку сучасної музики.
“Зміна структури звукового матеріалу електроакустичних творів українських композиторів кінця XX – початку XXI століття у контексті соціополітичних змін” опублікована в: Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка № 49 (2023), Видавничий дім «Гельветика» , Львів 2023, DOI: https://doi.org/10.32782/2310- http://journals.lnma.lviv.ua/
“Сучасна українська музика як колективний пророк?” в оригіналі польською мовою “współczesna muzyka ukraińska jako wieszcz kolektywny” видана в журналі Ruch Muzyczny #11, Варшава 2022, ISSN 0035-9610 INS 374911 https://ruchmuzyczny.pl/
“Соціо-політичні зміни впродовж 20го і початку 21го століття: Віддзеркалення чи Передбачення” в оригіналі англійською мовою: “Socio-political changes during the 20th century and the beginning of the 21st century: Reflection or Prediction” видана у книжці “Music – the Cultural Bridge. Essence, Contexts, References” Редактор упорядник: Алєксандра Піяровська, Видавничий відділ Музичної академії імені Кароля Ліпінського, , Вроцлав 2021 ISBN 978–83–65473–23–3 (https://www.dbc.wroc.pl/).
Сакральна творчість львівських композиторів кінця XX – поч. XXI ст. у контексті провідних тенденцій сучасної релігійної музики, Львів 2009. – 342 с.
Основні тенденції розвитку сучасної української духовної музики та творчість львівських композиторів в їх контексті // Наукові збірки Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка: Музикознавчі студії. – Львів : Сполом, 2007. – Вип. 16. – С. 116–125.
Специфіка розвитку жанру літургії у творчості сучасних львівських композиторів (на прикладі „Архиєрейської Божественної Літургії” О.Козаренка та В.Камінського) // Наукові збірки Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка: Музикознавчі студії. – Львів : Сполом, 2008. – Вип. 18. – С. 64-73.
Особливості трактування жанрів західної літургійної традиції у сакральній творчості сучасних львівських композиторів // Наукові збірки Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка: Музикознавчі студії. – Львів : Сполом, 2008. – Вип. 19. – С. 43-50.
Сакральна творчість Богдани Фроляк у контексті розвитку духовної музики сучасності // Наукові збірки Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка: Молоде музикознавство. – Львів : Сполом, 2008. – Вип. 20. – С. 151‑158.
Літургійна творчість сучасних львівських композиторів: пріоритети жанру, трансформація традиції // Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського: Жанр як категорія музичної творчості. – Київ : НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2009. – Вип. 81. – С. 124 – 133.
Адреса
вулиця Остапа Нижанківського, 5, Львів, Львівська область, 79000