Музикознавець, музичний критик, доктор мистецтвознавства (2011), професор (2013). У 1990 році закінчила з відзнакою Львівську державну консерваторію (історико-теоретичний факультет), в 1991 (фортепіанний факультет), в 2010 докторантуру Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського (Київ). Науково-педагогічну діяльність розпочала в 1991 році. Викладала у Львівському національному університеті ім. Івана Франка, Київському інституті музики імені Р.М. Глієра, Східноєвропейському національному університеті ім. Лесі Українки. На даний час є професором кафедри історії музики Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка, Українського вільного університету Мюнхена. У 2022 році була гостьовою професоркою Дрезденської вищої школи музики ім. Карла Марія фон Вебера. Читає лекційні курси на кафедрі театрознавства Людвіг-Максіміліан університету і Вищої школи музики і театру Мюнхена. Авторка нових навчальних курсів „Сучасна режисерська опера“, „Менеджмент мистецтва“, „Музична критика“, „Musica Sacra XX століття“. Стипендіат DAAD, KAAD, єпархії Католицького університету Айхштедт-Інгольштадт. Лауреат премії імені Ігоря Стравінського. Координувала наукові проекти в університетах Майнца, Айхштедта, Мюнхена (LMU). Пропагує творчість українських композиторів, диригентів та вокалістів у Європі. Представник Спілки композиторів України, Gesellschaft für Musikforschung, Deutsche Schostakowitsch Gesellschaft (Німеччина), Міжнародного Вагнерівського товариства, Галицького музичного товариства.
У період роботи над дисертаційним дослідженням проф. Єфіменко кооперувала з факультетами музикології у різних університетах Німеччини, була стипендіатом ДААД (Deutsche akademische Austauschdienst), КААД (Katholische akademische Ausländerdienst), Єпархії Католицького університету Айхштедта. Ініціювала спільні німецько-українські наукові проекти в університетах Лейпціга, Дрездена, Майнца, Айхштедта, Мюнхена (LMU), була запрошена з гостьовими лекціями до цих університетів. Проф. Єфіменко робить акцент на творчості українських композиторів і музикознавців у Німеччині, паралельно досліджує творчість німецьких композиторів і музикознавців в Україні.
За досягнення в галузі науки і культури нагороджена ІІІ премією Всеукраїнського наукового конкурсу Львівської державної консерваторії імені М. В. Лисенка, Спеціальною премією Волинського обласного управління культури ім. І. Стравінського. Була запрошеним почесним гостем Спілки сприяння проектної роботи у галузі культурних зв’язків між націями Авсрії, брала участь у проектах взаємообміну між українськими і європейськими музикантами «11-й Мультинаціональний камерний хор» (Австрія 2003), «12-й Мультинаціональний камерний хор», Австрія 2004.
Наукові інтереси проф. Єфіменко охоплюють історію, перспективи і тенденції розвитку літургійної творчості ХІХ-ХХ ст., оперного театру і сучасної оперної режисури, в цілому, проблеми інтерпретації і виконавської практики на сучасному етапі. Науково-педагогічною діяльністю займається понад 30 років. Опублікувала за цей час понад 500 наукових статей, рецензій, методичних рекомендацій, публіцистичних статей, рецензій, інтерв’ю, є одноосібним автором двох монографій «Еволюція жанру реквієму в аспекті трактування теми смерті» (2005), «Шляхи оновлення теорії і богослужебної практики католицької меси ХХ століття (на прикладі творчості церковних композиторів)» та співавтором колективних монографій
На філософському факультеті Українського вільного Університету в Мюнхені читає лекційні курси музичної філософії, соціології мистецтв. У формі дискусій студентам пропонується вивчення таких аспектів курсу як соціальне замовлення і творчість, музична (мистецька) продукція як комунікативний процес, стильові архетипи композиторської та виконавської творчості; типи мистецької діяльності конкретної епохи (від бароко до сучасності) тощо.
З 2017 року проф. Єфіменко заснувала у Львівській національній музичній академії України імені М. В. Лисенка новий цикл лекцій «Сучасна режисерська опера: персоналії, артефакти, проблеми інтерпретації» для магістрів і аспірантів Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка. Готує молодих музичних критиків до самостійної професійної діяльності.
Сфера діяльності Аделіни Єфіменко в якості українського музичного критика охоплює співпрацю з Львівською національною оперою імені Соломії Крушельницької, Баварською державною оперою, Зальцбурзьким фестивалем, Оперним фестивалем Дж. Россіні в Пезаро, оперними театрами Парижу, Цюріху, Нюрнбергу, Венеції та багатьма іншими. Свої наукові розвідки проф. Єфіменко присвячує комплексному аналізу нових тенденцій сучасної оперної режисури, нової ери жінок-диригенток, перспективам розвитку професії оперного вокаліста, оперному жанру як комунікативному феномену тощо. Музично-критичні статті, оперні рецензії, інтерв’ю Аделіни Єфіменко з провідними українськими і європейськими вокалістами і диригентами, опубліковані на сторінках журналів «Збруч», «Музика», «Дзеркало тижня», «Українська музика», «Український театр», «Музыкальная академия», «Музыкальная жизнь», Die internationale Kulturplattform OnlineMerker здобули широкого розголосу і високого професійного визнання.
Сфери наукових зацікавлень та музично-критичної діяльності – прикладне музикознавство, оперна критика, форми сакральних і світських ритуалів ХХ століття. Активно публікується у періодичних виданнях України, Німеччини, Австрії, Польші. Співпрацює із провідними європейськими оперними театрами та фестивалями, серед яких Баварська державна опера, Віденська державна опера, Опери Цюріха, Нюрнберга, Граца, Teatro alla Scala, Паризька національна опера, Зальцбурзький фестиваль, Генделівський фестиваль у Карлсруе, Фестиваль Россіні у Пезаро та багато інших.
Останні статті Аделіни Єфіменко, що присвячені аналізу сучасних оперних постановок у Західній Європі та тенденціям сучасної оперної режисури, публікуються у наукових на популярних виданнях: Часопис, Вісник НМАУ, Вісник УВУ Мюнхена, «Збруч», «Музика», «Дзеркало тижня», «Захід.нет», Opernwelt, IOCO: Kultur im Netz та інших.
Керівник і учасник міжнародних мистецьких проєктів Українського Вільного університету в Мюнхені.
УВУ: Коцертні програми, присвячені:
Євгенії Мірошніченко (вокал Тетяна Мержанова),
Творчості українських композиторів (Віталій і Наталія Вишинські)
Künstlerhaus Villa Concordia Bamberg. Презентація творчості української композиторки Олени Ільницької Німеччина, Бамберг. Villa Concordia. Представлення прем’єри твору Agnus Dei.
Передачі на німецькому радіо, творчості Бориса Лятошинського і історії української музики від бароко до сучасності.
Наукове кураторство коопераційних проектів
„Музика для життя“ Львівської національної музичної академії ім. Миколи Лисенка, Вільного Українського університету (УВУ), Hochschule für Musik und Theater München, Lüdwig-Maximilian Universität, München
Координація виконання творів українських композиторів «Україна в серці» в Мюнхені, 28.5. 2022 з метою зборів коштів для лікарні Охматдит. «Ukraine im Herzen». «Українські тижні в Баварії», під патронатом Генерального Консульства України в Мюнхені (жовтень – листопад 2020).
Координація і керівництво проекту серії концертів Камерної музики (концерт Скрипкової музики і Концерту музики українського бароко) з метою популяризації української академічної музики в Німеччині.
Кураторство концерту Vois oft he Violin в Мюнхенській філармонії (Gasteig).
Відкриті лекції в Ludwig-Maximilians-Universität Мюнхен, НТШ Осередок Монреалю (Канада).