Качмар Марія Ігорівна – українська музикознавиця, кандидатка мистецтвознавства, старша викладачка кафедри музичної медієвістики та україністики.
Народилась у м. Заліщики (Тернопільська обл.), навчалась у Заліщицькій державній музичній школі (2000) та Тернопільському музичному училищі ім. С. Крушельницької (2005). Закінчила теоретико-композиторський факультет (2010) та аспірантуру при Львівській національній музичній академії ім. М.Лисенка (2013). В 2016 році захистила кандидацьку дисертацію “Структурна організація піснеспівів церковної монодії на основі порівняльного аналізу візантійської, слов’яно-руської та київської нотацій”. Працює викладачем на кафедрі музичної медієвістики та україністики Львівської національної музичної академії (з 2010 р.). Стипендіатка KAAD, стажування у проф. Крістіяна Ганніка в Інституті славістики Баварського університету ім. Юліюса Максиміліяна у Вюрцбурзі (2010).
Сфера наукових інтересів – історія давньої української музики, сакральна монодія і гимнографія, музична палеографія, історія церковно-музичної освіти, спів сучасної української церкви.
Основні праці:
1.Азбука кулизмяного Ірмологіону XVI cт. Українська музика (2018/1) 115–119. 2.Давня музична нотація: графічні особливості запису висоти і ритму. Українська музика (2019/3-4) 138–146;
3.Музичні елементи у літургійних текстах Віденського Октоїха. Віденський Октоїх. Codex Vindobonensis Slavicus 37 / Дослідження : міжнародна колективна монографія; від. ред. Л. Гнатенко. Київ : Горобець, 2021. С. 167-178.
4.Особливості музичного тексту догматика другого гласу в нотолінійних ірмологіонах XVI–XVIII ст. (до питання запису мутації).Українська музика (2018/1) 5–10.
5.Стихира на Різдво Христове Днесь Христос во Вифлеємі (музично-аналітичні спостереження). Καλοφωνία 8. Львів 2017, с. 67–79.
6.Die musikalische Interpretation des Bildes «Goldgeschmiedete Trompete» in den Stichera von Johannes Zlatoust (anhand des notierten Heirmologions aus dem Jahr 1674). Theorie und Geschichte der Monodie 5 / ed. M. Czernin, M. Pischlger. Brno 2012, S. 197–217.
7.Selected Features of Music Notation in Neumatic Manuscripts of Kyivan Metropolis from the XVIth. Roczniki Teologiczne, vol. LXV, no. 13: Muzykologia (2019), s. 57‒68.
8. Переспіви літургійних текстів ірмосів у творчості Григорія Сковороди. Українська музика, 1, 2023, с. 29-37.
9. The Vienna Octoechos, 13th century’ and ‘Prayerbook of Great Prince Volodymyr’, 14th century” as resources of Ukrainian Church tradition”: Besprechung . Ostkirchliche Studien, B. 71, 2023. S. 183-191.